Brzo se umorite dok plivate? Trener objasnio koje su najčešće pogreške i kako ih ispraviti

plivanje

Većina ljudi odmor provodi na moru ili na bazenima, dok je plivanje sastavni dio odmora. Kako učinkovitije plivati, odnosno plivati veće distance bez osjećaja umora?

Učinkovito plivanje možemo vidjeti ako se tijelo brzo kreće, a rad ruku i nogu nije brz. Navest ćemo osnovne principe kraul i leđne tehnike.

1. Položaj tijela

Kada plivamo tehnikama kraul ili leđno moramo imati na umu da savladavamo otpor koji nam pruža voda (more). Zbog učinkovitijeg kretanja tijelo mora biti u vodoravnom položaju što je više moguće, a glava u produžetku tijela. Osobitu pažnju pridajemo rotiranju s boka na bok, jer tako uspješnije savladavamo otpor (kao npr. vijak koji kroz drvo prolazi samo ako se rotira).

2. Rad ruku

Zanimljiva je činjenica da veliki broj ljudi pokušava loš položaj tijela nadoknaditi snažnim radom nogu i ruku, a upravo su oni veliki potrošači energije.

Dugački zaveslaji ruku (ispružanje ruke do kraja kao da hvatamo neki predmet), rotacija tijela na bok i potisak vode u natrag  savijenom rukom u obliku slova S, znatno ubrzava tijelo. Morate osjetiti otpor vode pri zaveslaju. Kod obje tehnike ruka  je opuštena iznad vode. Kod kraula lakat se visoko podiže, dok kod leđne tehnike, ruka je opružena dok palac izranja, a mali prst uranja u vodu jer se ruka rotira.

3. Rad nogu

Prvo napominjemo da iz savijenih nogu radimo udarac, te ih opružene vraćamo prema površini (odnosno kod leđne tehnike opružene prema dolje) dok su stopala opružena.  Stopala trebaju što manje izranjati iz vode. Time dobivamo veću brzinu i učinkovitost.
Kada smo objasnili položaj nogu i sve dobro činimo (položaj tijela, rad ruku...), ali opet nam se događa da ne možemo prijeći dužu dionicu zbog umora, tada moramo razmisliti o sljedećem.

Znate li koliko kalorija možete potrošiti u sat vremena bicikliranja? I još 3 razloga zašto voziti bicikl...

Kod kraula veću brzinu vam daju ruke, dok su noge veći potrošači snage. Pokušajte pri jednom zaveslaju ruke samo 2 puta napraviti udarac nogama. Analogiju možemo povući s atletikom. Šprintati  1500 m bez umora je vrlo teško. Povucimo paralelu i zamislimo da je tehnika kraula sa šest udaraca nogu pri jednom zaveslaju jednaka tehnici šprinta u atletici.

Kod leđne tehnike noge imaju značajniju ulogu jer tijelo (kukove) drže u vodoravnom položaju. Međutim, isto tako pokušajte prvo s manjim brojem udaraca nogama pa postupno povećavajte njihov broj.

4. Disanje

Kod plivanja važno je pravilno disati kako bi unijeli dovoljnu količinu kisika za  duže relacije. Kod leđne tehnike je lakše disati jer je lice cijelo vrijeme iznad vode, a glava u produžetku tijela. Kod kraul tehnike nailazimo na veći problem a to je podizanje glave iznad vode i narušavanje vodoravnog položaja tijela. Njega učinkovito rješavamo ako tijelo rotiramo s boka na bok te radimo dugački zaveslaj sa položajem lakta visoko.

Prekomjerna tjelesna težina može loše utjecati na zdravlje zglobova, držanje tijela i način hoda

Kada je tijelo na boku vršimo udisaj dok izdisaj vršimo kroz nos u vodi. Kako su zaveslaji dugi imamo dovoljno vremena za izdahnuti u vodi i udahnuti na stranu. Ritam disanja isto kao i kod leđne tehnike određujemo brojem zaveslaja.

Sretno plivanje i vidimo se kod bova!

Foto: Shutterstock

 Prati nas na Viber Public Chatu!