Fizička aktivnost za sve: Evo zašto je zdravo hodati baš zimi

Trčanje trening vježbanje zima shutterstock

Hodanje je kao fizička aktivnost idealno za sve dobne skupine i preporučuje se svima.

Osim što pomaže u regulaciji tjelesne mase, poboljšava čovjekovo opće zdravstveno stanje. Pješačenje i hodanje je jednostavno i nema nekih prepreka koje se javljaju kod nekih drugih rekreacijskih aktivnosti (nedostatak vremena, novca, vještina i sl.).

Pozitivni učinci tjelesne aktivnosti su brojni, a neki od njih su:

  • smanjenje rizika oboljenja od kroničnih nezaraznih bolesti (kardiovaskularne bolesti, dijabetes tipa II, maligne bolesti…);
  • smanjenje rizika od nastanka osteoporoze;
  • poboljšanje ukupnog fizičkog, mentalnog i socijalnog zdravlja;
  • pomaže lakšem održavanju tjelesne mase.

Tjelesna je neaktivnost, na temelju znanstvenih dokaza, prepoznata kao jedan od vodećih uzroka navedenih bolesti, kao i jedan od glavnih uzroka smrti i izgubljenih zdravih godina života.

Rekreacijsko hodanje mora biti dovoljno brzo kako bi se rad srca i ritam disanja ubrzali, a idealno bi bilo da traje barem 30 minuta dnevno.

Cjepivo protiv gripe uzrokuje gripu?! Liječnici razbijaju 4 najčešća mita o gripi

Šetnja u zimskim uvjetima potiče tijelo da troši više energije, čini organizam otpornijim, potiče cirkulaciju i poboljšava koncentraciju.

Opće preporuke za rekreacijsko hodanje u zimskim uvjetima

Adekvatno se obući (slojevito, no ipak ne pretoplo. Bolje da odjeća nije preuska i da je od prirodnih materijala. Najbolje da vanjski sloj bude nepropustan na vjetar i vlagu);

  • Obuti adekvatnu obuću (udobnu sportsku, paziti da je primjerena u uvjetima snijega i vlage, najbolje nepropusnu).
  • Obući kapu i rukavice (kako ne bi gubili toplinu tijela).
  • Hodajte očišćenim i poznatim stazama.
  • Gledajte ispred sebe.
  • Ne raditi duge korake, već više kratkih koraka kako bi spriječili proklizavanje.
  • Paziti na tehniku hodanja, težinu prebacivati s peta na prste.
  • Ne hodati po zaleđenim površinama zbog prevencije ozljeda i padova.
  • Ponijeti vodu sa sobom.
  • Izbjegavati izlazak po ekstremnim hladnoćama.

Niske temperature donose i rizik od ozljeđivanja i padova

U najvećoj opasnosti su djeca i starija populacija. Provjerite savjete za ponašanje u zimskim uvjetima i ne izlazite tijekom vremenskih uvjeta u kojima bi najlakše moglo doći do ozljede. Također, jedna od opasnosti tipična za hladnoću je hipotermija ili pothlađenost. Kako bi spriječili hipotermiju nosite slojevitu i toplu odjeću, adekvatnu obuću, kapu, rukavice i šal. 

Sibirska zima - zapamtite ovih 12 savjeta ako želite ostati zdravi

Prehlade su uzrokovane bakterijama ili virusima i zimi su češće jer više boravimo u zatvorenim i neprozračenim prostorima pa se lakše zarazimo tim mikroorganizmima. Često imamo kriva uvjerenja da ćemo se prehladiti ako odemo u šetnju po hladnoći, no baš suprotno, boravak na svježem zraku ima pozitivne učinke na zdravlje!

Pripremila: Jelena Čvrljak, mag.cin., Odjel za promicanje zdravlja, Služba za javno zdravstvo

 Prati nas na Viber Public Chatu!