Nepravilno držanje na treningu može uzrokovati mišićni disbalans

vjezbanje u paru,Shutterstock 521332120

Jeste li imali osjećaj da stojite uspravno, a netko vam kaže da ste se nakrivili?

Često ispravljamo djecu da poprave držanje, a da sami nismo svjesni da i nama treba korekcija.

U ljudskom tijelu postoji više od 600 povezanih mišića koje drže tijelo i omogućuju nam gibanje. Ako jedan od mišića ne radi pravilno, cijelo tijelo se malo pomakne i ne radi savršeno.

Tada ne možete postići svoj najbolji rezultat budući da drugi dio tijela kompenzira pokret, radi više ili troši energiju tamo gdje ne treba. Nakon nekog vremena može se javiti nelagoda ili bol koja signalizira nastanak mišićnog disbalansa.

Kako vježbati ako vas bole leđa, zglobovi, noge i koljena?

Bol može biti prisutna na mišićnom i koštanom sustavu

Dugotrajna opterećenja u nepravilnim pozicijama tijela s vremenom troše naše zglobove jer nisu dobro postavljeni. Ako se ne ispravi pozicija zgloba u ranoj fazi dolazi do preopterećenja na zglobnim plohama koja isto tako trpe oštećenja.

Ako je uzrok nestabilnosti krivi slijed ili prekasna aktivacija određenog mišića trening snage neće dati očekivani efekt. Tada moramo trenirati um. Mozak je glavni pokretač svih mišića u tijelu. Problem komunikacije između mozga i mišića trebalo bi se rješavati na neurološkoj razini. Fokusiranjem na izvođenje vježbe proizvest ćemo više snage kroz veći broj aktivacija mišićnih vlakana.

Iskoristite ogledala u fitness centrima i prostorima za vježbanje, jer nisu uzalud tamo postavljena. Prije početka vježbe postavite se u pravilnu poziciju.

Rad s osobnim trenerom ili pod nadzorom u grupama može smanjiti mogućnost ozljede uslijed krivog držanja. Vježbe mobilnosti vrlo su važne i i treba ih uključiti u svaki trening. Stanite pred ogledalo i probajte zakružiti ramenima, zdjelicom, vratom. Nemojte zaboraviti da je kralježnica vrlo mobilna, te napravite par sagibanja trupom u stranu, rotaciju i pretklone i zaklone. Bazičnim razgibavanjem i vježbama opsega pokreta pružamo mozgu povratne informacije gdje se tijelo nalazi u prostoru i time možemo pomoći u ispravljanju nepravilnog držanja.

Visoki tlak i šumovi u ušima samo su neke od posljedica držanja glave prema dolje

Skolioza ili kifotično držanje

Ako imate skoliozu ili kifotično držanje u trening treba uključiti kineziterapijski program koji uspostavlja komunikaciju između centralnog nervnog sustava i ostatka tijela te tako rješava bolna stanja i ispravlja krivi slijed aktivacije mišića. Kineziterapijski program na bazi razvojne kineziologije, poput DNS programa u kojem potičemo neuro mišićni sustav na rad po idealnim razvojnim principa rješava taj problem baš kao što i računala resetiramo na "tvorničke postavke".

Foto: Shutterstock

 Prati nas na Viber Public Chatu!