Oporavak je brži ako je stres pod kontrolom

spavanje, oporavak, bolest, pidzama, san

Što su tjeskobniji i zabrinutiji, to će biti potrebno više vremena kako bi bolesnicima rane zacijelile. Tako tvrde stručnjaci Instituta psihijatrije King`s Collegea u Londonu.

Pacijenti kojima pođe za rukom smanjiti razinu stresa i briga koje ih inače muče mogu prepoloviti vrijeme bolovanja, tvrdi psiholog John Weinman, voditelj istraživanja, koji se nada kako bi ovi rezultati mogli biti primijenjeni i tako pomoći ubrzati oporavak bolesnika nakon operacija.

Stručnjaci su za potrebe ove studije izmjerili razinu hormona stresa kortizola kod 25 ispitanika, te pitali ih kako se nose sa svakodnevnim izazovima. Kako bi simulirali operaciju, s ruke su svakom izrezali komadić kože, te su proučavali zalječenje rane ultrazvukom.

Ispitanici koji se nisu toliko zabrinjavali problemima oporavili su se otprilike dvostruko prije u odnosu na druge "pacijente".

U drugom istraživanju, Weinman je ispitanike podijelio u dvije skupine: u jednoj su osobe vodile dnevnik svaki dan, u koji su zapisivale svoje brige Ispitanici druge skupine su zapisivali misli o upravljanju vremenom. Rane ispitanika iz prve skupine, koji su se jadali svom papirnatom prijatelju, brže su se zaliječile.

Iako se često osjećamo potišteno kada nas nešto boli, znanstvenici tvrde kako nam ovaj začarani krug pogoršava situaciju. Bol ćemo smatrati jačom ako smo depresivni, ustanovili su istraživači Sveučilišta Oxford koji koristili skenove mozga i analizirali na koji način zdravi ispitanici reagiraju na bol dok su potišteni.

Neki od najboljih načina za protjerivanje stresa su jednostavni i ne zahtijevaju puno muke. Iako je lakše reći, nego učiniti: opustite se i pročitajte naše savjete u članku Malim koracima zaboravite na stres.

K. Horvat

 Prati nas na Viber Public Chatu!