Što raditi za vikend? Odlična ideja su avanturistički sportovi za cijelu obitelj

Shutterstock 1168045330

Velika pomoć za očuvanje dobrog zdravlja, dobre volje, ali i motivacije sigurno je i bilo koja vrsta fizičke aktivnosti koja će vas zadržati izvan kuće.

Vanjske aktivnosti nude svašta, od mirnog meditiranja u prirodi do rada na razvoju mišića, a savršena je opcija ako biti zatvoren u teretani nije ono što vas privlači. Studije koje su provedene na Australskom sveučilištu Innsbruck su također pokazale da ćete iste vježbe puno lakše odraditi na svježem zraku nego u zatvorenom prostoru, prenosi magazin Good Health.

Od trčanja do planinarenja ili penjanja po stijenama, savladavanje novih „vanjskih“ i avanturističkih aktivnosti je odličan način za izgradnju samopouzdanja, ali i uživanja u novim iskustvima i poznanstvima.

Ukratko, za ispunjen i zadovoljavajući život, ideja da se isprobavaju nove aktivnosti na otvorenom je dobro došla!

Možda su djeca nedavno napustila gnijezdo i imate priliku više vremena iskoristiti za sebe, upoznati nove vještine, nove ljude i testirati svoje fizičke i mentalne sposobnosti.

Osim što ćete vi stvarati nove uspomene, vaš će organizam proizvoditi i puno endorfina što je isto šansa da malo proširite vidike. U životu odrasle osobe često zapadamo u rutinu i svaki se dan čini sličan onom prethodnom. Posao i obiteljske obaveze potpuno preuzmu kontrolu i svi naši hobiji jednostavno čekaju negdje sa strane, ali ne postoji bolje vrijeme da se odlučite isprobati nešto novo.

Ovo su rani i ozbiljni simptomi nedostataka magnezija! Prepoznajte ih

Osim zabave koja vas čeka, isprobavanje novih aktivnosti je odlična vježba za mozak jer tako savladavamo nova gradiva, koncepte i vještine.

"Prekretnica u shvaćanju utjecaja tjelesne aktivnosti na zdravlje mozga su bile 90-te godine prošlog stoljeća. Do tada se mislilo da je tjelovježba dobra za zdravlje, ali danas se zna da ona direktno utječe na molekularnu strukturu mozga", pojašnjava dr. sc. Sandra Morović, dr. med. spec. neurologije te naglašava kako tjelovježba direktno utječe na lučenje BDNF-a (Brain Derived Neurotrophic Factor) koji je je važan za bolje pamćenje, lakše učenje i više moždanih funkcija, a utječe na proces rehabilitacije i prevencije jer jača mozak i moždano tkivo, pa ćemo se puno lakše oporaviti ako dođe do moždanog udara i spriječiti teške posljedice za koje su ponekad potrebne godine rehabilitacije.

Dakle, mozak je poput mišića i ako se ne koristi, on propada.

Bilo da se radi o novom sportu ili hobiju, same promjene će nam pomoći da živimo i uživamo u trenutku. Donosimo vam neke od možda najboljih prijedloga za vanjske aktivnosti, pa ako vam se ne svidi prva, uvijek možete isprobavati dok ne pronađete onu koja vas čini sretnima i u potpunosti ispunjava.

Kajakaštvo

Radi se o avanturističkom sportu zbog kojeg će vrijeme provedeno u prirodi biti veličanstveno. Samo sat vremena ove avanture ubrzava potrošnju kalorija pa ćete tako u samo sat vremena izgubiti 140. Također, jača snagu u nogama, leđima, ramenima i mišićima koji rotiraju torzo. Iako se misli da ovaj sport utječe samo na razvijanje gornjeg dijela tijela, uz pravilnu tehniku razvijat će se cijelo tijelo. Ovaj sport ne uništava zglobove i odličan je za zdravlje kostiju. Stručnjaci se slažu kako je odličan poticaj za razvoj samopouzdanja i boljeg načina života. Ako kajakom volite ploviti morima, možda vidite i kojeg delfina, što će vam sigurno uljepšati ljetovanje.

Penjanje po stijenama

Ako volite da se vaša tjelovježba sastoji od adrenalina i avanture, onda bi penjanje po stijenama trebao biti vaš odabir. Čak i ako se krećete polako, ova će aktivnost ubrzati rad srca na otprilike 120 do 180 otkucaja u minuti, pa ćete se iznenaditi kako se brzo znojite. Uz to će vam se aktivirati mišići za koje niste niti znali da ih imate.

Penjanje po stijenama je vježba za cijelo tijelo, ruke, noge, trbuh i stražnjicu. Obzirom aktivnost zahtijeva stalno rastezanje tijela kako biste dohvatili rukom i nogom oslonac, odlična je vježba za fleksibilnost.

Streličarstvo

Zašto ne? Samo jedan sat ove aktivnosti će vam povratiti snagu rukama, a sve zbog napinjanja luka. Ako ste pod stresom isprobajte streličarstvo, a ako tražite novi oblik meditacije, vježbanje gađanja mete može poslužiti. Streličarstvo se bazira na stalnom fokusu, mirnoj ruci i disanju, što ga čini i idealnom vježbom za mozak!

Penjanje pomoću užadi

Ako volite šetati po šumi, ovo će vam se sigurno svidjeti! Puno je mjesta gdje se odrasle osobe mogu okušati u ovoj aktivnosti, a odlična su zabava za grupu ljudi.

Plivanje u hladnoj vodi moglo bi vas preporoditi! Pogotovo ako ste pod stresom i anksiozni

Prvog ćete puta vjerojatno ostati bez daha, ali ćete i popraviti kognitivne sposobnosti, ravnotežu ali se i osjećati dobro u svojoj koži. Tu su naravno i dobrobiti za vaše tijelo, ali ustvari se sve svodi na izlazak iz zone komfora. Povedite sa sobom prijatelje i provedite zabavan i aktivan dan u šumi.

Trebate još inspirativnih ideja? Isprobajte ovo:

ZIP LINING Ako vam je do lude zabave i postizanja brzine na visini od oko 100 km/h, ovo je stvar za vas!

SKIJANJE NA VODI Uzbuđenje koje ćete doživjeti nećete nikada zaboraviti.

SURFANJE Ako imate gdje „loviti“ valove, isprobajte jedan od najstarijih sportova na svijetu!

BICIKLOM NA PLANINU Nije za plašljivce, ali je možda najekstremniji od svih spomenutih sportova.

RONJENJE Uvijek ste sanjali da znate roniti? Ljeto je idealna prilika da to i naučite!

Kajakaštvo, ronjenje ili penjanje po stijenama... Psihologinja otkriva zašto je dobro upustiti se u novu avanturu

Foto: Shutterstock

 Prati nas na Viber Public Chatu!