Ovo su rani i ozbiljni simptomi nedostataka magnezija! Prepoznajte ih

umor

​S njim srce kuca pravilnijim ritmom, mišići bolje funkcioniraju i manje se grče, lakše se nosimo sa stresom, ​smirujemo glavobolju, sprečavamo prehlade i smanjujemo štetnost pušenja.

​S njim srce kuca pravilnijim ritmom, mišići bolje funkcioniraju i manje se grče, lakše se nosimo sa stresom, ​smirujemo glavobolju, sprečavamo prehlade i smanjujemo štetnost pušenja.

U tijeku su istraživanja o tome koliko magnezij utječe na regulaciju krvnog tlaka, dijabetesa i bolesti srca.

Ono što sigurno znamo jest da je važan je za formiranje jakih i čvrstih kostiju, sudjeluje u stvaranju energije, u procesima zgrušavanja krvi te transportu glukoze u stanice. Ukratko, život bez magnezija ne bi bio moguć.

Ako jedete puno proteina, uzimate vitamin D ili kalcij, vaš organizam ima veću potrebu za magnezijem.

Gdje ga pronaći?

Najviše magnezija u prirodnom obliku dolazi iz zelenog lisnatog povrća. Ako vam to nije omiljena hrana, postoje dodaci prehrani koje možete koristiti. Nalazimo ga i u sljedećim namirnicama:

  • banana
  • avokado
  • orašasti plodovi
  • grah i grašak
  • sojini proizvodi
  • smeđa riža
  • mlijeko

Simptomi manjka magnezija

Simptomi manjka magnezija se dijele u 3 kategorije:

Rani simptomi:

  • gubitak apetita
  • mučnina
  • vrtoglavice
  • povraćanje
  • umor
  • osjećaj slabosti

Blagi simptomi:

  • utrnulost
  • grčenje u mišićima
  • promjene u ponašanju
  • aritmije

Kvasac može biti čistač organizma i prirodna kozmetika za ljepši ten

Ozbiljni simptomi:

  • niska razina kalcija u krvi - Hipokalcijemija 
  • niska razina kalija - Hipokalijemija

Tko je u povećanoj potrebi za magnezijem?

"Manjak magnezija može nastati u slučaju nedovoljnog unosa magnezija, kao posljedica neuravnotežene prehrane, u slučaju pojačanog izlučivanja iz tijela, npr. u slučaju upotrebe nekih lijekova (laksativa ili diuretika), zatim kao posljedica pojačane tjelesne aktivnosti ili u slučaju malapsorpcije, kada zbog određenih probavnih poremećaja, crijeva ne mogu apsorbirati dovoljno magnezija iz hrane. Povećane potrebe za magnezijem pokazale su se i u slučaju ateroskleroze, povišenog krvnog tlaka, dijabetesa, živčane napetosti, razdražljivosti, poremećaja spavanja te za prevenciju migrene", pojasnio je

Znate li koja je hrana glavni okidač migrene? Naučite što jesti, a što izbjegavati za manje boli

Može li uzimanje magnezija utjecati na druge lijekove?

Vrlo je bitno napomenuti da magnezij treba uzimati s minimalno 2 do 3 sata prije ili 4 sata nakon uzimanja drugih lijekova, jer magnezij može smanjiti apsorpciju drugih lijekova i njihovu djelotvornost. Također, bitno je napomenuti, da magnezij u trudnoći bi trebalo prestati konzumirati u većim količinama do tri mjeseca pred porod, jer može smanjiti kontrakcije maternice.

A. A.

Foto: Shutterstock

 

 Prati nas na Viber Public Chatu!