Trčite, a nikako ne mršavite? Donosimo 5 razloga zašto je tomu tako!

Trčanje shutterstock

Ako ste se oslonili samo na trčanje u želji da izgubite suvišne kilograme, mogli biste se razočarati.

Kako biste se uvjerili zašto vaš kardio trening nije od koristi da stanete u manji broj hlača, donosimo vam 5 najčešćih razloga što radite krivo.

1. Vaša rutina vježbanja je uvijek ista!

Vaše je tijelo jedan čudestan mehanizam. Dizajnirano je za efikasnost, odnosno ako radite nešto sa svojim tijelom iznova i iznova, proces će postajati sve lakši i lakši. Ovo se odnosi i na trčanje. Ako ne pojačavate tempo trčanja, vaš će metabolizam uskoro postati imun na to. Naime, čim osjetite da vam je trening postao lagan i da nije kao prvoga dana, to vam je znak da nešto promijenite - ili brzinu trčanja

Najbolje bi bilo trčati velikim intenzitetom na kratkim relacijama s malim pauzama između trčanja.

2. Trčite duže, ali ne brže!

Jedna od najvažnijih stvari u kardio treningu jest - intenzitet. Ako pogledate prosječne osobe-trkače, primijetit ćete kako one obično biraju tempo kojim mogu istrčati relativno veliku kilometražu. Ako želite smršavite, to je prva stvar koju ne biste trebali raditi. Jednostavno, pomjerajte vlastite granice. Ako vam je težina trčanja na skali od 1 do 10, recimo, 7, znači da možete još napredovati. Sami se potrudite da uvijek za jednu vrijednost na skali podignete svoj performans.

3. Previše ste usredotočeni na kalorije

Jedna od najčešćih grešaka prilikom mršavljenja svakako je uvjerenje da će se većina kalorija istopiti trčanjem. Trčanje će potrošiti izvjestan broj kalorija, ali ako želite smršaviti, trebali biste razmisliti o sprintanju ili, recimo, treningu snage. Ako vaše tijelo ima više mišića, više će se kalorija i trošiti. 

4. Ne pokušavate s drugačijim kardio treninzima

Kada vidite da su mišići važan dio na putu ka gubljenju kilograma, jedina logična odluka je pokušati s tipom treninga koji će vam pomoći da do mišića dođete - što prije. Čak i ako povećate brzinu trčanja, kardio trening koji će vam prije pomoći doći do mišića i topljenja masnih naslaga jest - vožnja bicikla. Stoga, ako ste već ljubitelji kardio treninga, svakako razmislite o bicikliranju prije nego o trčanju.

5. Trčite previše! (Da, previše!)

Vježbanje bi trebalo biti sastavni dio zdravoga života, ali činjenica jest da ono na određen način može stresirati vaše tijelo. A stres će dalje, pak, utjecati na vaše hormone koji će onemogućiti gubljenje kilograma. Ako radite dnevno 1h kardio vježbi, to je i više nego dovoljno za gubljenje masnih naslaga. Ako trčite dnevno više od toga, a ne gubite kilograme, sjetite se da je u svim kardio treninzima bitniji intenzitet od samoga trajanja.

Trčite i zimi? Evo nekoliko stvari koje biste trebali znati!

Foto: Shutterstock

J. R.

 Prati nas na Viber Public Chatu!