Pokažite zube stresu

par-veza-sretan-sreca-ljubav-osmijeh

Način na koji se odnosimo prema stresu može definirati tijek našeg života: učiniti nas smirenijima, sretnijima, sniziti krvni tlak ili pak razinu šećera u krvi. Znate li kako si možete pomoći malenim koracima?

Stresom smo stalno okruženi: s njime se budimo, obavljamo svoje dnevne zadatke, s njime radimo, s njime odlazimo na počinak. No, zašto?! Već i mala djeca znaju za negativne učinke stresa po naše zdravlje. Ako smo ga toliko svijesni, zašto mu ne možemo jednostavno okrenuti leđa?

Način na koji se odnosimo prema stresu može definirati tijek našeg života: učiniti nas smirenijima, sretnijima, sniziti krvni tlak ili pak razinu šećera u krvi. Znate li kako si možete pomoći malenim koracima?

Vrijeme je za žvaku

Sljedeći put kada osjetite pritisak stresa, posegnite u torbicu i izvadite žvakaću gumu. Naime, ustanovljeno je kako žvakanje kaogume može sniziti razinu tjeskobe i ublažiti učinak stresa. Znanstvenici tvrde kako ritmičko žvakanje i grickanje može poboljšati dotok krvi u mozak, dok drugi smatraju da je "tajna" u mirisu. Primjerice, uz metvicu se lakše koncentriramo i osjećamo se budnijima, što može djelovati pozitivno i pomoći raspršiti stres.

Pokažite zube – osmijehom

Mnoga su istraživanja dokazala pozitivne učinke smijanja na zdravlje i tijelo, čak ga neke bolnice uključuju u terapiju osoba oboljelih od raka. Smijeh će podignuti vašu razinu serotonina, hormona sreće, a bit ćete otporniji na bolove. Smijanjem možete poboljšati i dotok krvi u mozak. Hormon endorfin koji se otpušta dat će tijelu potrebnu injekciju snage te tako kontrolirati bol i stres.

Izađite van

Provođenje vremena u prirodi čini nas opuštenijima, a to značajno snizuje razinu hormona stresa kortizola. Iskoristite slobodni vikend bez kiše i posjetite zoološki vrt, omiljeni gradski par ili se uputite na kratko putovanje. S jeseni nam stižu i mnogi sajmovi koji promoviraju lokalne običaje i kulinarstvo – opustite se uz finu hranu i dobru kapljicu.

Pomazite svog ljubimca

Potrebno je provesti samo 15 do 30 minuta dnevno s mačkom ili psom kako biste ublažili tjeskobu i rasteretili se stresa. No, ne morate uvijek imati četveronožnog ljubimca – samo promatranje ribica u akvariju imat će isti učinak.

Naše tijelo prolazi kroz promjene za vrijeme druženja s ljubimcima, što utječe na raspoloženje. Razina hormona stresa kortizola se snizi, a stvaranje serotonina, kemikalije koju vežemo uz dobrobit organizma, pojača se. Saznajte koje su sve dobrobiti kućnih ljubimaca za zdravlje.

Nanjušite dobru stvar

Mirisi ublaavaju loš učinak stresa. Nekoliko kapi esencijalnog ulja, primjerice lavandinog, stavite u aromalampu i opuštajte se uz mirise.

Ako ste u uredu i vaše kolege ne odobravaju paljenje lampica, tada ulje možete nakapati na rupčić ili papirnatu maramicu i držati blizu sebe. Učinak je jednak!

Obavijte se mirisnom harmonijom

K. Pužar

 Prati nas na Viber Public Chatu!