Video: SPLIT SQUAT – jedan od temelja vašeg kućnog vježbanja

Shutterstock 476346565

No dobro, odlučili ste se za trening unutar vaša četiri zida i ne znate što i kako? Nema problema, idemo krenuti polako i iz početka jer kao što svi znamo dobar temelj zlata vrijedi a u vašem slučaju on se zove tehnika, odnosno, pravilno izvođenje vježbe.

Na što je potrebno obratiti posebnu pažnju?

Kako smo malo limitirani prostorom i rekvizitima (ako vaš dom uspoređujete sa teretanom), tada moramo obratiti pažnju na sljedeće:

  • Tehnika izvođenja pokreta/vježbe
  • Pravilno doziranje opterećenja
  • Kvalitetno kombiniranje vježbi kako bi vaš trening bio učinkovit

Kako smo tek na početku našeg druženja, u sljedećim tekstovima ću se više baviti tehnikom nego 'zadnjom točkom' ali bez brige i to će doći na red. 

Što je SPLIT SQUAT?

Nego krenimo sa opisom….SPLIT SQUAT, kao što mu i sam naziv kaže, je 'čučanj' sa škarasto postavljenim nogama (ako bi smo ga htjeli opisati onako laički). Postoji nekoliko stvari koje su bitne kako bi isti bio pravilan a one su:

  • Stav ne smije biti preširok a razmak između prednjeg i stražnjeg stopala taman takav da kada se nalazite u gornjoj poziciji, prednje koljeno bude lagano flektirano (savijeno)
  • Peta stražnje noge je odignuta od podloge i težina prebačena na prste dotičnog stopala
  • Prednje stopalo je usmjereno prema naprijed ili lagano zakrenuto prema unutra radi bolje stabilnosti. Nikako prema van jer time narušavamo ravnotežu
  • Trup/core čvrst, stisnut te kroz usmjereno i (po mogućnosti) dijafragmalno disanje stabilizira dinamički pokret kojeg izvodimo nogama
  • Lopatice/gornja leđa kontrahirana (stisnuta) ali moramo paziti da u tom položaju ne podižemo ramena
  • Ruke oko struka, pored tijela, naprijed tj, kako god vam paše - ali ne kopati nos za vrijeme izvođenja vježbe :D
  • 'Dubina' samog 'čučnja' prvenstveno ovisi o vašoj kondicijskoj spremi i zdravlju vaših koljena. Što konkretno znači da ako čučnete preduboko i osjetite bol u koljenu, znate da to trenutno i nije najpametnija stvar koju možete napraviti svome koljenu. Smanjite dubinu čučnja i polako i sigurno gradite mišićnu jakost

U prilogu je lagani video uradak koji pokazuje pravilnost istog, a sto se tiče broja ponavljanja, slobodno možete odraditi 8 – 12 ponavljanja sa svakom nogom – ovisno o vašoj kondicijskoj spremi.

Nema pauze između promjene noge, a između serija slobodno možete uzeti 1 – 2', što također ovisi o vašoj kondiciji. Možete napraviti 5 – 8 serija ili smanjite broj serija ukoliko je ovo samo jedna od vježbi unutar vašeg treninga.

Eto, nadam se da je dovoljno kratko i jasno te do sljedećeg pisanja budite mi lijepi i zdravi!

Foto: Shutterstock

 Prati nas na Viber Public Chatu!