Volite spavati dulje vikendom? Nažalost, neće vam pomoći

muskarac-san-spavanje-nesanica-budenje

Svake večeri u tjednu idete kasno spavati, a dižete se rano. San vam je kratkotrajan i isprekidan, a vi se tješite kako ćete za vikend “produžiti” i naspavati se kao beba. Stručnjaci upozoravaju – ništa od nadoknađivanja!

Čak i ako dulje spavate vikendom, ne možete nadoknaditi izgubljene sate sna iz proteklog tjedna, tvrde istraživači Medicinskog fakulteta u Pennsylvaniji. Mnogi nisu svjesni kako premalo sna može značajno utjecati na nas – koncentracija postaje narušena ako ne slijedimo preporuke stručnjaka i spavamo sedam ili osam sati po noći, što utječe na izvedbu na poslu, kognitivne funkcije, a može čak i ostaviti traga u obliku razdražljivosti i sklonosti depresiji ako je manjak sna dugotrajan i izražen.

Dok dulje spavanje vikendom pomaže na emocionalnoj razini, osobe su svejedno usporene i nespretne, pokazalo je istraživanje fakulteta.

Američki su stručnjaci nadzirali mlade ispitanike koji su 13 noću spavali u laboratoriju. Prvih četiri noći su spavali osam sati, a zatim im je san bio ograničen na šest sati sljedećih šest noći. Nakon toga su uslijedile tri noći “oporavka“, kada su spavali deset sati.

“Nakon jednog tjedna blage deprivacije sna, dvoje noći oporavka bile su dostatne za poboljšanje pospanosti, ali ne i izvedbe. Ova praksa ne može poništiti kumulativni učinak manjka sna na kognitivne gunkcije“, objasnio je Alexandro Vgontzas, profesor psihijatrije i ujedno voditelj istraživanja.

Kada su analizirali podatke prema spolu ispitanika, stručnjaci su došli do zanimljivog otkrića: žene su se bolje nosile s učincima manjka sna nego snažniji spol.

K. Horvat

 Prati nas na Viber Public Chatu!