Zdravstvena stanja zbog kojih se možda debljate

debljina, traperice, Shutterstock 367235990

Većina se deblja jer tijekom dana previše jedu i piju te troše manje kalorija nego ih unesu u organizam. Što ako su ti kilogrami posljedica nekog stanja, a ne pretjerivanja u hrani?

Saznajemo koji to skriveni uzroci mogu biti odgovorni za vaše nezadovoljstvo izgledom.

Terapije za dijabetes

Višak kilograma je česta pojava kod osoba oboljelih od dijabetesa koji koriste inzulin kako bi kontrolirali šećer u krvi, no osobe koje dugo žive s dijabetesom često previše jedu kako bi spriječile pad razine šećera u krvi.

Starenje

Kako starimo tako i gubimo mišićnu masu, glavni je razlog tomu manjak aktivnosti. Mišići su "potrošači" kalorija, pa gubitak mišićne mase znači da trošite manje kalorija. Ako jedete jednake količine hrane i manje ste aktivni, šanse su da ćete nakupiti neželjene kilograme.

Stres

Prema jednom istraživanju provedenom nad 2 700 zaposlenika velike tvrtke, znanstvenici s Medicinskog centra Sveučilišta Rochester su u rezultatima naveli kako osobe koje su na svojim leđima najviše osjetile utjecaj stresa u prosjeku su imale veći indeks tjelesne mase od zaposlenika koji su imali manje stresni položaj.

Nedostatak sna

Stručnjaci tvrde kako dva hormona – leptin i grelin, utječu i kontroliraju osjećaj gladi i sitosti. Grelin stimulira apetit, a leptin, koji nastaje u masnim stanicama, upozorava vaš mozak kada mu je dosta hrane. Nedostatak sna znatno utječe na pad razine leptina, kao i na povećanje razine grelina. Dnevni umor može potaknuti ljude na prejedanje (namirnicama bogatim šećerom, a siromašnim nutrijentima), u pokušaju da podignu energiju.

Žedni ste

Često ne znamo razlikovati glad od žeđi. Ako je prošlo četiri sata od posljednjeg obroka, vjerojatno se radi o gladi. Nemojte ju ignorirati, jer u protivnome riskirate prejedanje praznim kalorijama. Važno je jesti redovito, i održavati razinu energije kako vam šećer u krvi ne bi pao. U svaki međuobrok, zato, uključite voće i povrće, te proteine i zdrave masnoće.

Što jesti za međuobrok?

Loše raspoloženje

Mnogi ljudi jedu kao rezultat negativnih emocija, kao što su dosada, žalost i bijes. Dokazano je da žene s najvećim problemima u prehrani imaju problema s depresijom i samopouzdanjem. Tijekom tih razdoblja, jedu velike količine hrane, od kojih dobiju na težini, a nakon toga idu na rigorozne i nezdrave dijete, koje na kraju ponovno rezultiraju još većim povećanjem težine. Prilikom jela jedino imaju osjećaj kontrole i zadovoljstva. 

4 načina kako skinuti višak kilograma bez osjećaja gladi

Foto: Shutterstock

A. A. 

 Prati nas na Viber Public Chatu!