Želiš vitak struk i britak um pod stare dane?

prijateljice, kava, kolaci, kuhanje

Talijanski istraživači savjetuju idealnu formulu za zdravlje: jedite manje za bolje pamćenje i tanak struk.

Oni su proučavali utjecaj restrikcije unosa kalorija na zdravlje i dugovječnost, a koncentrirali su se na protein CREB1, poznat po tome što je bitan za pamćenje i učenje.

U pokusu nad laboratorijskim miševima, stručnjaci Katoličkog Sveučilišta svetog srca u Rimu su uspjeli pokazati kako je smanjeni unos kalorija povećao učenje malih "ispitanika" te povećao količinu proteina CREB1 koji se stvara u mozgu.

Unos kalorija je smanjen za 25-30 posto, što bi iznosilo oko 600 kalorija manje dnevno ako bi ljudi bili u pitanju. Talijanski istraživači preporučuju šalicu kave ili čaja, s obzirom da su studije prethodno pokazale kako kofein može također povisiti razinu proteina CREB1.

"Prilično samo samouvjereni da će pokusi nad ljudima polučiti slične rezultate. Već je pokazano kako je CREB1 povezan s Alzheimerovom i Parkinsonovom bolesti. U međuvremenu, ima smisla odbiti desert. Ako samo smanjite unos kalorija za 25 posto, to će vrlo vjerojatno biti dobro za vaš mozak. To nije puno, samo jedan kolač pa se zapravo ne radi o gladovanju", objasnio je Giovanbattista Pani, voditelj studije.

Pani ima savjet za sve blagdanske prejedače, koji ne mogu odoljeti ukusnoj purici, francuskoj salati ili kolačima koji nas stalno gledaju s blagdanske trpeze. Ne morate se brinuti: "Osoba bi na Božić trebala jesti koliko želi. Općenito gledajući, snaga prehrane je dugoročna. Trebate jesti umjereno 99 dana od njih 100".

Studija je objavljena u časopisu Proceedings of the National Academy of Sciences.

Ako ste stariji od 55 godina i bavite se umjerenom tjelesnom aktivnošću godinu dana, možete povećati veličinu hipokampusa, strukture mozga odgovorne za sve oblike stvaranja pamćenja: Vježbanjem do boljeg pamćenja.

K. Horvat

 Prati nas na Viber Public Chatu!