Koliko su jasni vaši ciljevi?

Zena razmislja, misliti, mozak

Za razliku od apstraktnih želja, cilj mora biti jasan i konkretan! Tek onda kada je naš cilj jasan i konkretan, u stanju smo iskoristiti njegovu snagu.

Jeste li ikada razmišljali o tome što su to ciljevi te čemu oni uopće služe? Zašto se toliko često piše i govori o njima te na koji način ciljevi mogu utjecati na naš život?

Unatoč postojanju različitih definicija, u osnovi, cilj nije ništa drugo nego smjernica po kojoj se ravnamo pri donošenju svakodnevnih odluka. Kada znamo u kojem smjeru idemo, u boljoj smo poziciji koristiti resurse koje imamo na raspolaganju jer nam je lakše izračunati vode li nas pojedini izbori i odluke korak prema cilju ili nas udaljavaju od njega.

Međutim, koliko vidim iz iskustva sa svojim klijentima, ljudi često mješaju ciljeve s apstraktnim željama. No, razlika između to dvoje je ogromna.

Za razliku od apstraktnih želja, cilj mora biti jasan i konkretan! Tek onda kada je naš cilj jasan i konkretan, u stanju smo iskoristiti njegovu snagu. Tek onda kada je naš cilj jasan i konkretan, u stanju smo započeti stvarati plan i strategiju kako bismo svakim danom mogli biti bliže željenom cilju. Tek onda kada je naš cilj dovoljno jasan, u stanju smo mjeriti svoj napredak. Tek onda kada je naš cilj dovoljno jasan, u stanju smo zatražiti asistenciju ljudi koji nam mogu pomoći na putu ostvarenja cilja. Tek onda kada je naš cilj jasan, u stanju smo ga na neki način iskusiti kao "stvarnog" i prije nego li on ugleda svjetlo dana i tako stvoriti jasniju sliku na koji način će ostvareni cilj utjecati na naš život.

Primjerice, željeti imati "dobro zdravlje", raditi "posao koji volite", surađivati s poslovnim partnerima s kojima vam je "ugodno raditi", pronaći "idealnu osobu" za ljubavni odnos, zarađivati "više novca", itd., samo su apstraktne želje. To nisu ciljevi!

Što to uopće znači zarađivati više novca? Znači li to zarađivati deset kuna mjesečno više… ili, možda 50 kuna? Nadam se da shvaćate što mislim i u kojem smjeru idem.

No, kako onda procijeniti je li cilj koji imate dovoljno jasan?

Prije svega potrebno je stalno imati na umu da je proces postavljanja/stvaranja jasnih ciljeva jednako važan kao i proces poduzimanja konkretnih koraka u svrhu njihova ostvarenja. Često se kaže da imati jasan cilj znači da je pola posla već napravljeno.

Isto tako, važno je znati da je, u načelu, često potrebno izdvojiti određenu količinu vremena kako biste postigli jasnoću glede cilja kojeg želite. Rijetko kada se jasnoća glede novih ciljeva postiže preko noći. U pitanju su analiza vaše cjelokupne trenutne životne situacije, uvažavanje želja koje titraju duboko u vašem srcu, usklađivanje cilja s vašim temeljnim vrijednostima te realna procjena koliko ste zaista voljni uložiti vremena i energije u svrhu ostvarenja takvog cilja.

Onda kada zaključite da je cilj koji imate dovoljno jasan, uzmite papir i olovku te napravite kratki test u svrhu provjere njegove jasnoće…

Zapišite na papir cilj kojeg imate i budite što detaljniji u opisivanju. Zatim, zamislite da postoji imaginarna tvornica koja može proizvesti svaki cilj koji želite. Međutim, da bi tvornica započela s proizvodnim procesom vašeg cilja morate joj poslati pismenu narudžbu iz koje je na jasan i nedvosmislen način vidljivo što točno želite.

Drugim riječima, kada tvornica zaprimi vašu narudžbu (vaš detaljno opisani cilj), odmah kreće u proizvodnju vašeg cilja, rukovodeći se isključivo vašim pisanim uputama – bez da vas itko pita za dodatna objašnjenja.

Zatim, pročitajte cilj kojeg ste zapisali te dobro promislite je li vam on tako jasno opisan da je prosječni zaposlenik naše imaginarne tvornice u stanju nedvosmisleno shvatiti što točno želite, a bez da vas mora išta dodatno pitatii.

Ako je vaš odgovor pozitivan, znači da imate jasan cilj. Ako nije, nastaviti raditi na stvaranju potrebne jasnoće.

I zapamtite… cilj koji nije dovoljno jasan NIJE cilj! Jedino jasan cilj daje vam mogućnost stvaranja konkretnog plana i strategije u svrhu njegova ostvarenja. A to je upravo ono što je najvažnije kada su u pitanju ciljevi, zar ne?

 Prati nas na Viber Public Chatu!