Koronavirus na terenima: Koje biste sportove zbog trenutne situacije trebali izbjegavati?

nogomet

Nakon što smo proljeće proveli u kućama, mnogi su jedva čekali trening nogometa, tenisa, rukometa…

Možda su najnestrpljivija bila djeca, a roditelji su još uvijek s razlogom zabrinuti što im smiju dopustiti a što ne. Koliko je opasno, ovisi o sportu. Američki Centar za kontrolu bolesti i prevenciju (CDC) je izdao nove smjernice za organizirane sportove za djecu, kako bi se spriječilo širenje zaraze.

"Najmanje se rizika nalazi u vlastitom domu gdje se mogu uvježbavati određene vještine“, navodi dr. Grant Baldwin iz CDC-a te dodaje kako su najrizičnija razna natjecanja gdje nisu uvedena nova pravila ponašanja.

Rizični sportovi

Nogomet i hrvanje se smatraju rizičnim sportovima, dok su golf i trčanje najsigurniji, u smisli prevencije zaraze.

Visoko rizični sportovi

Su oni koji uključuju blizak kontakt s ostalima bez zaštitnih barijera.

•    Natjecanja
•    Ples
•    Nogomet
•    Hrvanje

Uz samo jednu malu promjenu u hodanju možete znatno povećati potrošnju kalorija

Umjereno rizični sportovi

Oni sportovi koji uključuju stalni kontakt bez zaštitne opreme, grupni sportovi ili oni u kojima se dijeli oprema.

•    Košarka
•    Gimnastika
•    Hokej
•    Mali nogomet
•    Tenis
•    Odbojka
•    Vaterpolo
•    Plivanje

Najmanje rizični sportovi

To su sportovi koji se mogu prakticirati bez bliskog fizičkog kontakta i bez dijeljenja opreme.

  • Skijanje
  • Trčanje po prirodi
  • Pojedinačno plivanje
  • Trčanje
  • Dizanje utega

Što treba znati?

Kada odlučujete što je sigurno, a što ne za vašu obitelj, Baldwin savjetuje da dobro provjerite upute koje daju za to odgovorni i postavite si neka pitanja;

  • Živite li u kućanstvu s osobom starijom od 65 godina?
  • Koriste li osobe s kojima ćete biti u kontaktu zaštitu, poput maske?
  • Hoće li vas aktivnost dovesti u bliski kontakt s drugima?
  • Koliko se često suigrači dodiruju i dijele li istu opremu?
  • Koliko je COVID-19 trenutno raširen u vašoj zajednici?

Ako još niste sigurni koju aktivnost odabrati za dijete, neka to budu sportovi na otvorenom.

Želite li savršenu stražnjicu odaberite ove aktivnosti!

Što morate znati kada ste odabrali sport?

  • Ne odlazite na trening ako ste bolesni.
  • U torbu stavite zaštitnu masku, ručnik, dezinfekcijsko sredstvo.
  • Na opremu stavite svoje ime
  • Dođite na vrijeme ali ne prerano
  • Ne žvačite žvakaću gumu i ne pljujte po terenu
  • Pazite na razmak

Što nakon treninga?

Odmah operite ruke sapunom i vodom, ili koristite dezinfekcijski gel za ruke. Dezinficirajte svu opremu. Operite robu čim dođete kući.

A. A.

Foto: Shutterstock

 Prati nas na Viber Public Chatu!