Možda niste znali: Kuhanjem možete pobijediti anksioznost

kuhinja, kuhanje, Shutterstock 422846599

Za početak, kuhanje zahtjeva da budete potpuno prisutni, a tako nećete imati vremena za brigu o budućnosti...

Puno se proteklih godina govorilo o kuhanju kao odličnom alatu za smirivanje misli. Kulinarski tečajevi danas se reklamiraju i kao terapija za depresiju i anksioznost. Čak je i poznati portal Pyschology Today pisao o tome kako proces kuhanja može poboljšati cjelokupno psihičko zdravlje.

Može li vas kuhača riješiti anksioznosti?

"Ne baš. Znanost je puno kompliciranija", kaže Todd Farchione, klinički psiholog iz Bostona.

Kuhanje zahtjeva usredotočenost

"Kada pomislim na kuhanje na um mi pada nekoliko stvari koje bi mogle pomoći. Za neke osobe može se raditi o opuštajućoj aktivnosti koja zahtjeva usredotočenost – što će osobama koje pate od anksioznosti dosta pomoći. ", kaže Farchione.

Ako ste sposobni zaustaviti negativne misli dok kuhate, za​ ​vas je ono odlična opcija. "Nisam siguran da je kuhanje opuštajuća aktivnost za sve ljude, ja sam perfekcionist pa me kuhanje ne opušta", dodaje Farchione.

"Pozitivna psihologija"

Kat Kinsman, autorica knjiga o anksioznosti je dodala kako je rad u kuhinji u trenu izbaci iz labirinta misli koje ju muče. "Bilo da se radi o pečenju, kuhanju ili samo podgrijavanju hrane - radi se o radnjama koje djeluju iznimno umirujuće", pojašnjava Kinsman te nastavlja kako su u tim trenucima ruke zauzete i nema vremena provjeravati društvene mreže i TV, što donosi jedan psihički odmak od problema.

Sicilijanski kolač oduševit će sve ljubitelje naranči (i jednostavan je za pripremu)

Još jedna od pozitivnih stvari vezano za kuhanje jest nešto što se u teoriji naziva "pozitivna psihologija" tj. "flow". Ideja je da se opustimo ulažući energiju u nešto bez previše napora, što je otprilike kuhanje. "Ako izazov nije prezahtjevan, i vi baratate potrebnim vještinama, možete doživjeti taj pozitivan moment dok ste aktivni.", zaključuje Kinsman.

Kuhanje je povezano i sa društvenim aktivnostima pa imate prilike i dobiti pozitivnu reakciju na vaš trud, što se smatra pozitivnim iskustvom. Pozitivna iskustva kod osobe koja pati od anksioznosti su uvijek dobrodošla.

A. A:

Foto: Shutterstock

 Prati nas na Viber Public Chatu!