Muči vas anksioznost? Ovi trikovi pomažu da kontrolirate situaciju kada vam je najteže

Zabrinutost shutterstock

Jeste li stalno zabrinuti, nemirni i imate problema s koncentracijom? Može u pitanju biti anksioznost.

Ovaj, na žalost, uobičajeni problem se može liječiti pravilnom kombinacijom lijekova, razgovora i brigom o sebi, ali prije svega je potrebno znati kako anksioznost utječe na život.

Ako i vas muči ovo stanje, niste sami, iako se vjerojatno osjećate izolirano. Anksioznost može uzrokovati i napad panike i neugodne misli koje sprečavaju osobu u obavljanju svakodnevnih aktivnosti, ali je važno znati da se može uspješno liječiti. Evo što trebate znati o anksioznosti i kako pronaći najbolju potrebnu pomoć.

Upitali smo naše psihologinje treba li i njima psiholog... A otkrile su nam i kako se rješavaju stresa

Koji su simptomi anksioznog poremećaja?

Simptomi su neugodni i često se upliću u normalno funkcioniranje osobe. Ovo su neki od simptoma koji upućuju da je upravo anksioznost vaš problem:

  • Kognitivni simptomi mogu uključivati strah od gubitka kontrole, strah od toga da ćete poludjeti, misli koje vas plaše, loša koncentracija i poteškoće s izražavanjem misli.
  • Fizički simptomi mogu uključivati znojenje, brze otkucaje srca, plitak dah, probleme s probavom.
  • Problemi s ponašanjem se javljaju u obliku izbjegavanja određenih situacija, nemira, uzbuđenosti, nervoze i hiperventilacije.
  • Frustracija i jaka nervoza su također simptomi.

Savjeti kako se boriti protiv anksioznosti

Puno je faktora koji mogu doprinijeti anksioznosti, od suradnika do prijatelja ili samo misli koje se rađaju oko problema koji danas muči svijet, poput globalnog zatopljivanja.
Na žalost nije neobično da se anksioznost javlja i uz ostala stanja, no na sreću postoji dovoljno stvari koji će vam u kratkom vremenu pomoći da se riješite negativnih misli. Evo koji su to a vi ih svakako iskoristite:

Uzmite pauzu: Zbog anksioznosti ćete se osjećati kao da stalno trčite od katastrofe, a ako samo kratko zastanete i duboko udahnete, primijetit ćete da se stvari odvijaju u miru bez potrebe da se stalno sekirate.

Njegujte organizam iznutra: Zbog stalnog osjećaja napetosti vaš će organizam tražiti nezdrave namirnice kako bi se umirio, ali vi svakako izbjegavajte takve namirnice jer će vas dugoročno učiniti samo nervoznijima te birajte one koje sadrže proteine i nutrijente kako bi vam ponudile energiju i regulirale razinu šećera u krvi koji može isto tako utjecati an raspoloženje.

Isključite se: Društvene mreže su dokazano jedan od izvora anksioznosti, ali mogu i pomoći da ostanemo u kontaktu s drugima, posebno u ovoj ludoj situaciji u kojoj se našao cijeli svijet. Ako sjećate potrebu da pratite društvene mreže, odaberite ljude i stranice koje su pozitivne, donose dobre i točne informacije.

Ovo je 7 jako dobrih razloga zašto bračni partneri ne bi trebali spavati u istom krevetu - slažete li se?

Ograničite unos kofeina i alkohola: Stimulansi poput ovdje navedenih, u velikim dozama mogu samo potaknuti anksioznost, pa biste trebali piti kavu bez kofeina ili hladne biljne čajeve.

Dovoljno spavajte: Anksioznost može utjecati na poteškoće sa snom i tako samo pogoršati simptome. Kava i alkohol će također ometati san pa je to još jedan dobar razlog zašto ih izbjegavati.

Vježbajte: Isplati se ponavljati jer kretanje vam može pomoći da izbacite višak energije i da organizam otpušta hormone sreće a ne tuge. Čak je i malo dovoljno, pa ne zaboravite na ovaj savjet.

Udahnite duboko: Duboko, pravilno disanje može vam pomoći da na stvari gledate pozitivnije. Dnevno ponavljanje vježbi disanja je također dokazano dobar način da se riješite osjećaja anksioznosti.

Smijete se: Naravno da ne vidite puno razloga za smijeh ako patite od anksioznosti, ali pokušajte se smijati bez razloga i odjednom ćete se osjećati puno bolje!

Izbjegavajte okidače: Ako vam određeni ljudi ili situacije predstavljaju stres, u vama bude osjećaj panike – izbjegavajte ih do trenutka kada ćete imati više kontrole nad svojim mislima. Ako niste sigurni što vam to smeta, vodite dnevnik i uskoro ćete primijetiti poveznicu.

Povežite se s drugima: Izolacija je simptom ali i okidač za anksiozne poremećaje. Razgovarajte s prijateljima i obitelji, čak i ako se ne osjećate baš najbolje. Možete pomoć potražiti i u grupama koje je nude. Važno je samo da ne budete stalno sami jer će se simptomi vjerojatno pogoršati.

A. A.

Foto: Shutterstock

 Prati nas na Viber Public Chatu!