U kojim situacijama teško izbjegavamo stres, zabrinutost i tjeskobu?

sram, ponizenje, strah, bijeg, Shutterstock 196423220

Anksioznost je normalna reakcija na situaciju koja nas zabrinjava ili koju doživljavamo kao prijeteću.

Anksioznost se može doživljavati kao mala nelagoda pa sve do vrlo izražene panike. Ne moramo se bojati svake anksioznosti jer je ona uobičajena i informira nas da se nalazimo u nekoj situaciji koja nas brine. Svi doživljavamo anksioznost s vremena na vrijeme, kada se nalazimo u stresnim situacijama, kao na primjer; kada odlazimo na neki važan sastanak, kada idemo na pregled i čekamo rezultate pregleda, kada idemo na ispit...

Kako zaustaviti zlostavljanje na radnom mjestu

Kada se osjećamo anksiozno?

Mi tada brinemo kakav će biti ishod i kako će to utjecati na naš život.

Kada se nalazimo u stresnim situacijama može nam se dogoditi da smo njima preokupirani što može utjecati na naše ponašanje. Npr., možemo premalo ili previše jesti, biti fizički nemirni, osjećati da nam srce brže kuca, da nam se ruke znoje, možemo imati poteškoća sa spavanjem i sl.

Sve su to simptomi anksioznost u situaciju čiji nas ishod brine. U situaciji kada ste preplavljeni anksioznošću, teško je donijeti dobru odluku, i veća je vjerojatnost da će odluka o nekoj stvari biti brzopleta i pogrešna.

Kada je ljubavna veza osuđena na propast?

Ljudi tada ili izbjegavaju neki događaj, ili se ne osjećaju dobro ako se na njemu pojave uznemireni i nervozni, ne mogu se koncentrirati, pa ne pružaju svoj maksimum.

Većina ljudi doživi osjećanje anksioznosti (strepnja, tjeskoba) prije značajnih događaja kao što su važan ispit, poslovna prezentacija, prvi sastanak sa seksualno privlačnom osobom.

Kada ljudi doživljavaju anksioznost, tipično osjećaju uznemirenost, neprijatnost i napetost. Osjećati se anksiozno u ovakvim situacijama je adekvatno i to stanje obično kratko traje.

Niste zadovoljni vlastitim izgledom? Razmislite još jednom...

Kada prirodno osjećamo anksioznost?

Ovi osjećaji se ne svrstavaju u kliničku anksioznost, već su uobičajen dio svakodnevnog života, jer ljudi prirodno osjećaju anksioznost kada su suočeni sa prijetnjom, opasnošću ili kada su pod stresom. 

Primjeri situacija: putovanje avionom, vožnja liftom, upoznavanje novog kolege, odlazak na razgovor za posao, nesnalaženje u novom prostoru, prezentacija, odlazak na sastanak, prvi dan na novom radnom mjestu, čekanje na nalaze, odlazak na pretrage….

U većini situacija anksioznost će prestati kada ove situaciju prestanu. Međutim kada je anksioznost stalno prisutna i ometa nas u savladavanju zahtijeva svakodnevnog života, tada nas ona ne potiče da rješavamo problem, nego nas naprotiv blokira. Uz stručnu pomoć možete prevenirati ozbiljne i dugoročne poteškoće.

Zašto prihvaćamo tuđu, a opravdavamo svoju laž?

Foto: Shutterstock

 Prati nas na Viber Public Chatu!