Sat vremena aktivnosti dnevno sprječava debljanje

stariji par rekreacija biciklizam

Sat vremena umjerene vježbe dnevno može spriječiti debljanje kod žena normalne težine, koje su u zreloj dobi ili starije, utvrdila je nova studija.

"Umjerena vježba znači brzo hodanje, laganu vožnju biciklom ili igranje s djecom i unucima. Doista nije potreban prevelik trud - za osobu koja normalno jede, ovo je sasvim dovoljno", kaže doktor I-Min Lee, pidemiolog na sveučilištu Harvard Medical School

TrčanjeS druge strane, osobama koje se bave aktivnijim sportovima, poput tenisa ili plivanja, dovoljno je i pola sata ovakve vježbe kako bi smanjili rizik od debljanja koji se povećava sa starenjem.  

Rezultati studije ne odnose se na pretile žene. Svi znamo kako debljina i pretilost ugrožavaju zdravlje. Unatoč nizu reklama i dostupnih sredstava za mršavljenje, osobe koje gube kilograme, najvjerojatnije će ih vratiti. Zato su stručnjaci krenuli od ove premise; nije li bolje debljanje spriječiti, nego se kasnije brinuti o skidanju kilograma?

Kako bi ustanovili koliko vježbe je potrebno za održavanje normalne težine, oni su pratili 34,079 žena, koje su na početku studije imale 54 godine. Studija je trajala 13 godina. Pritom se vodilo računa o razini fizičke aktivnosti ispitanica, te im je svake tri godine mjerena težina.

Fizička aktivnost podijeljena je u tri kategorije: 420 minuta tjedno (60 minuta dnevno); 150 to 420 minuta tjedno (između 20 i 60 minuta dnevno); i manje od 150 minuta tjedno.

Sveukupno gledano, sudionice su se u prosjeku, tijekom 13 godina, udebljale 2.6 kilograma. Ispitanice koje su vježbale do 420 minuta tjedno, i one koje su vježbale manje od 150 minuta tjedno, udebljale su se više nego žene koje su svaki dan provele sat vremena vježbajući.

Studija je objavljena u časopisu Journal of the American Medical Association.

Ordinacija.hr

 Prati nas na Viber Public Chatu!