Avokado – pravo bogatstvo dobrih masnoća

avokado

Ovo meksičko voće je bogato kalijem i glutationom, te esencijalnim nutrijentom koji uništava slobodne radikale u organizmu.

Za razliku od ostalog voća, avokado jedini sadrži mononezasićene masnoće koje su korisne za srce, s obzirom da podižu razinu dobrog kolesterola u krvi (HDL-a). Ako usporedimo namaz od avokada s drugima koji se češće konzumiraju u hrvatskoj kuhinji, on prednjači kada je u pitanju smanjeni unos masnoća – dvije žlice namaza sadrže pet grama masnoće, dok ista količina maslaca uključuje 23, a majoneze devet grama masnoće. Prosječni avokado ima 50 kalorija.

Avokado također sadrži velike količine kalija koji pomaže sniziti krvni tlak, a prema američkom Nacionalnom institutu za srce, pluća i krv, jedan od najboljih načina kontroliranja visokog tlaka je konzumirati dovoljno kalija. Samo polovica avokada sadrži 487 miligrama kalija, što je više nego jedna banana.

Dobrobiti konzumacije uključuju i druge nutrijente kojima je ovo voće bogato: proteine, vitamine A, B, C, D, E i K, vlakna i mnoge fitonutrijente koji omogućuju zdravlje organizma. Jedan od njih je i beta-karoten koji pomaže regeneraciji kože i hrani kosu. Lutein je nutrijent koji je bitan za zdravlje očiju, a smanjuje rizik od makularne degeneracije koja je vodeći uzročnik sljepoće osoba starijih od 60 godina.

Osim što je bogat nutrijentima, avokado je saveznik u borbi protiv suvišnih kilograma. Bez obzira u kojem ga obliku konzumirate, on doprinosi osjećaju sitosti i može pomoći držati glad pod kontrolom.

Odaberite avokado koji je čvrst i težak za svoju veličinu, ali opet blago podatan kada ga pritisnete. Najčešća sorta, Haas, poprimi tamniju boju kada postane zrela. Čuvajte ih na sobnoj temperaturi.

Avokado razrežite napola i pažljivo rastvorite. Uklonite košticu, ogulite kožu prstima ili nožem, te žlicom izdubite voće. Jednom kad ga narežete, držite ga u hladnjaku u pokrivenoj posudi ili zdjeli. Kako biste spriječili tamnjenje, posipajte ga sokom limuna.

Preporučujemo svježi špinat, tanko narezani crveni luk, kockice bezmasnog feta sira, narezani avokado i dressing od octa. Okus avokada se također sjajno nadopunjuje rajčicama i mozzarella sirom.

Ako ga zgnječite, avokado možete koristiti kao namaz za sendviče – niskokalorijska je zamjena kremastim sirevima i maslacu.

K. Horvat

 Prati nas na Viber Public Chatu!