Kako prepoznati nedostatak vlakana u organizmu i u kojim se namirnicama nalaze

vlakna

Brojne su zdravstvene dobrobiti hrane bogate vlaknima. Ona su bogata antioksidansima, dulje zadržavaju osjećaj sitosti i reguliraju probavu.

Prehrana bogata vlaknima snižava razinu kolesterola i šećera u krvi, sprječava nastanak hemoroida i rak debelog crijeva i koriste se u liječenju zatvora. Zbog toga što nas čine sitima, pomažu u lakšem mršavljenju i neizbježan su dio zdravih dijeta.

Većina ljudi kroz svakodnevnu prehranu ne dobiva dovoljnu količinu vlakana. Ženama je dnevno potrebno barem 25 grama vlakana, a muškarcima od 30 do 38 grama.

Ovo su simptomi raka koji se najčešće ignoriraju

Na sreću, vaše je tijelo sposobno samo signalizirati kada mu nedostaje vlakana. Donosimo nekoliko sigurnih znakova da je organizam osiromašen ovim važnim nutrijentima:

  • Loša probava
  • Visoki kolesterol
  • Visoke razine šećera u krvi
  • Pretilost

Izvor vlakana

Najbolji izvor vlakna su sve vrste grahorica i mahunarki te suhe šljive, smokve i bobičasto voće. Vlakna se nalaze i u zelenom lisnatom povrću, mrkvi, gljivama, bundevi, krumpiru, kukuruzu, artičokama, šparogama, voću te cjelovitim žitaricama.

Zašto štucamo i podrigujemo? Donosimo najzanimljivije činjenice o probavnom sustavu

A. A.

Foto: Shutterstock

 Prati nas na Viber Public Chatu!