Koliko vam kalorija doista treba? Pazite što jedete ako ste stariji od 30 i ne vježbate

Mediteranska prehrana prijatelji

Što je balansirana prehrana i kakve namirnice uključuje?

Radi se o načinu prehrane koji vašem organizmu pruža dovoljno nutrijenata kako bi on pravilno funkcionirao. Kako biste znali da jedete zdravo, većinu kalorija koje unesete u organizam bi trebale dolaziti iz ovakvih namirnica: 

  • svježeg voća i povrća
  • cjelovitih žitarica
  • orašastih plodova
  • čisti proteini
  • mahunarke

O kalorijama...

Količina kalorija u namirnici je mjera za količinu energije koja se u njoj nalazi. Kalorije se troše hodanje, razmišljanjem, disanjem i ostalim važnim funkcijama. 

6 zlatnih pravila zdravog kuhanja

U danu bi se u organizam trebalo unijeti oko 2000 kalorija, no to ovisi u različitim faktorima poput starosti, spola i fizičke aktivnosti. Muškarci u pravilu trebaju unositi više kalorija od žena. Donosimo vam odrednice američkog Ureda za poljoprivredu (USDA) koliko bi se kalorija trebalo unositi u organizam 

  • djeca od 2-8 godina: 1000 – 1400 kalorijama
  • djevojčice od 9-13 godina: 1400 – 1600 kalorija
  • dječaci od 9 – 13 godina: 1600 – 2000 kalorija
  • aktivne žene od 14 – 30 godina: 2400 kalorija
  • manje aktivne žene od 14 – 30 godina: 2000 – 3000 kalorija
  • aktivni muškarci i žene iznad 30 godina: 2000 – 3000 kalorija
  • neaktivni muškarci i žene iznad 30 godina: 1600 do 2400 kalorija

Izvori kalorija

Izvor kalorija jednako je važan kao i broj kalorija koje konzumirate. Trebali biste ograničiti potrošnju praznih kalorija, što znači izbacite namirnice koje imaju malu ili nikakvu prehrambenu vrijednost. USDA definira prazne kalorije kao kalorije koje dolaze iz šećera i čvrstih masti, kao naprimjer:

  • kobasice
  • kolači
  • sir
  • krafne
  • energetski napici
  • pizza
  • sladoled

Zašto je balansirana prehrana toliko važna? 

Naše tijelo treba određene nutrijente kako bi pravilno funkcioniralo, bez toga je tijelo sklonije bolestima, infekcijama, umoru... Djeca koja ne jedu pravilno mogu imati problema s razvojem, a loše prehrambene navike će vjerojatno njegovati ostatak života. Američki centar za znanost je objavio 4 od 10 glavnih uzročnika smrti u SAD-u koji su uzrokovani nepravilnom prehranom:

  1. Bolesti srca i krvnih žila
  2. Rak
  3. Infarkt
  4. Dijabetes

Kako jesti zdravo? 

Jedite namirnice koje ne sadrže previše masnoća i šećera ali su pune vitamina, minerala i ostalih nutrijenata. Mediteranska prehrana svakako je jedna od opcija s kojom ne možete pogriješiti. Ova vrsta prehrane uključuje visok unos povrća, voća, plave ribe, maslinovo ulje te niski unos crvenoga mesa. U hranidbenoj piramidi ove prehrane temelje drže voće, povrće, cjelovite žitarice, maslinovo ulje, sjemenke, orašasto voće, grah, mahunarke... 

Keto, Paleo i Pegan dijeta... Trendovi u prehrani koje ćemo slijediti ove godine

A. A.

Foto: Shutterstock

 Prati nas na Viber Public Chatu!