Kruške i jabuke štite od moždanog udara

kruske, voce

Već i vrapci na grani znaju koje su dobrobiti konzumacije voća i povrća za zdravlje. No, sada su američki stručnjaci otišli korak dalje i ustanovili kako voće i povrće s bijelim mesom može sniziti rizik od moždanog udara za 52 posto.

Nizozemski su istaživači voće i povrće podijelili prema njihovoj boji, što ih razlikuje prema vrsti fitokemikalija koje sadrže i koje su odgovorne za zdravstvene dobrobiti. Tako su jednoj skupini "pripali" zelena salata, zelje i zeleno lisnato povrće; u drugoj su bile namirnice crvene i ljubičaste boje; u trećoj skupini narančasti i žuti plodovi, dok us zadnjoj skupini pripali oni bijeli (npr. jabuke i kruške).

Istraživači Sveučilišta Wageningen su ustanovili kako se rizik od moždanog udara smanjuje za devet posto sa svakih 25 grama konzumiranih jabuka, krušaka ili bijelog povrća – svaki dan. Ispitanike su pratili kroz razdoblje od deset godina, a oni su predali svoj dnevnik hrane u obliku upitnika.

"Može biti korisno konzumirati znatne količine bijelog voća i povrća kako biste spriječili moždani udar. Na primjer, jedna jabuka dnevno lako će povećati unos bijelog voća i povrća, no i voće i povrće iz druge skupine boja može zaštititi od drugih kroničnih bolesti. Stoga, važno je konzumirati mnogo voća i povrća", objasnila je Linda M. Oude Griep, voditeljica studije objavljene u časopisu Stroke: Journal of the American Heart Association.

Jedna kruška srednje veličine sadrži 96 kalorija. Izrazito je korisna za probavu jer je u njenom sastavu 5,1 gram vlakana. Ako su vam dosadile "obične" kruške, isprobajte recept Nade Duhović - pitu od krušaka i crnog vina. Gotovo jednaku količinu kalorija možete dobiti iz čak četiri jabuke!

Jabuke su odličan izvor vlakna te su dobre za probavu. One mogu pomoći u snižavanju kolesterola, kontrolirati šećer u krvi i pomoći pri mršavljenju. Čak mogu spriječiti određene vrste karcinoma. Svakako konzumirajte koru jabuka kako biste dobili što više vitamina C.

U ovom sočnom voću se kriju antioksidansi pod nazivom polifenoli. Oni su posebno snažni u borbi protiv štetnih tvari poznatih kao slobodni radikali koji su povezani s mnogim ozbiljnim bolestima, kao i procesom starenja.

K. Horvat

 Prati nas na Viber Public Chatu!