Magnezij poboljšava pamćenje

bademi

Najnoviji podaci pokazuju da povećani unos magnezija, esencijalnog minerala kojeg nalazimo u tamnom lisnatom povrću, može pomoći u obrani protiv gubitka pamćenja povezanog sa starom dobi.

Neuroznanstvenici Tehnološkog instituta u Massachusettsu (MIT) i pekinškog Sveučilišta Tsinghua su ustanovili kako povećan unos jedne od sastavnica magnezija, magnezij-L-treonata (MgT) poboljšava sposobnost učenja, radnog pamćenja, te kratkoročnog i dugoročnog pamćenja kod laboratorijskih štakora.

"Ovo istraživanje podcrtava važnost prehrane s dostatnim unosom magnezija i sugerira korisnost terapije na temelju magnezija za pogoršanje pamćenja povezano sa starošću", izjavio je Susumu Tonegawa, jedan od autora istraživanja s MIT-a, koje je objavljeno u časopisu Neuron.

Iako je studija provedena nad laboratorijskim štakorima, znanstvenici tvrde kako se rezultati mogu prenijeti na ljude.

"Polovica populacije industrijaliziranog svijeta pati od nedostatka magnezija. Ako se magnezij-L-treonat pokaže sigurnim i učinkovitim kod ljudi, rezultati bi mogli imati značajni učinak na javno zdravstvo", tvrdi istraživač Guosong Liu.

Istraživači su proučavali načine na koji magnezij-L.treonat stimulira promjene u sinapsama, sjecištima neurona koji na kojima se signal prenosi s jednog neurona na drugi. Ustanovili su kako MgT pospješuje plastičnost ili snagu između sinapsi kod mladih i starih štakora, te povećava gustoću sinapsi u hipokampusu, dijelu mozga odgovornom za prostornu navigaciju i dugoročno pamćenje.

Naše tijelo nije sposobno samo proizvesti mineral magnezij, stoga ga trebamo svakodnevno unositi hranom, a vitamin D pospješuje njegovu apsorpciju.

Hrana bogata magnezijem

Najučinkovitiji način povećanja unosa magnezija je hranom. Ovim se putem lakše apsorbira nego iz dodataka prehrani. Hrana koju bi trebali češće konzumirati uključuje bademe, brazilske oraščiće, kvasac, heljdu, indijske oraščiće, morske alge, kikiriki, bučine sjemenke i žitarice od cjelovitog zrna.

Ljubitelje čokolade će obradovati podatak da sto grama crne čokolade sa 70 posto kakaa osigurava 11 miligrama magnezija. Brza hrana tijelu oduzima magnezij, te ju trebate izbjegavati.

Osim hrane bogate magnezijem, možete se okrenuti dodacima prehrani. Magnezij citrat je najčešći oblik koji se konzumira jer se lako apsorbira. Imate na izbor magnezij u prahu ili u kapsulama. Dnevne doze variraju od 300 do 99 miligrama, ovisno o vašim potrebama i stilu života. Osobe koje redovito vježbaju zahtijevaju više magnezija jer gube više minerala.

K. Horvat

 Prati nas na Viber Public Chatu!