Mediteranska prehrana štiti mozak

masline-maslinovo-ulje1

Mediteranska prehrana, bogata voćem, povrćem, mahunarkama, cjelovitim žitaricama, ribom i mononezasićenim masnim kiselinama kao što je maslinovo ulje, česta je preporuka liječnika za zdravlje i dugovječnost.

Istraživači su analizirali prehranu 712 stanovnika New Yorka i podijelili ih u tri skupine, ovisno o tome koliko su slijedili mediteranski režim prehrane. Ispitanike su podvrgnuli magnetnoj rezonanci šest godina nakon početka studije. Ustanovili su kako je 238 osoba imalo bar jedno oštećeno područje u mozgu.

Ispitanici koji su se najvjernije hranili na mediteranski način su bili izloženi 36 posto manjim izgledima razvijanja oštećenja mozga nego osobe koje su se drugačije hranile. Osobe koje su umjereno pratile mediteranski režim prehrane imale su 21 posto manje izglede za oštećenje mozga.

"Odnos između ovakve vrste oštećenja mozga i mediteranske prehrane se može usporediti  viskom krvnim tlakom. Prehrana koja nije mediteranskog tipa na isti je način djelovala na mozak kao i visoki krvni tlak", objasnio je Nikolaos Scarmeas s Medicinskog centra Sveučilišta Columbia i autor istraživanja.

Scarmeas je prethodno dokazao povezanost između mediteranske prehrane i nižeg rizika od razvijanje Alzheimerove bolesti.

Glavna prednost mediteranske kuhinje leži u konzumiranju svježeg voća, povrća, mahunarki, tjestenine, cjelovitih žitarica, biljnog i maslinovog ulja, orašastog voća, morske ribe i školjaka te umjerenih količina crnog vina za koje se zna da je izvrsno za srce. S druge strane, ona zagovara smanjeni unos zasićenih masnih kiselina, mliječnih proizvoda, mesa i peradi.

Rezultati dugoročne studije su potvrdili da mediteranska prehrana može pomoći oboljelima od dijabetesa u kontroli šećera u krvi i to bez upotrebe lijekova. Također, francusko je istraživanje pokazalo kako mediteranska prehrana smanjuje rizik od razvijanja raka kod žena koje su prošle menopauzu, a osobe koje preferiraju mediteranski način prehrane u manjoj su mjeri izložene riziku od razvoja depresije.

K. Horvat

 Prati nas na Viber Public Chatu!