Ovako bi trebali izgledati obroci djece u vrtiću

djeca, jabuka, Shutterstock 494791411

Prijedlog tri zdrava menija za djecu u vrtiću

Prehrana djece je vrlo bitan korak u rastu i razvoju iz nekoliko razloga; stvaraju se prehrambene navike koje se prenose kroz ostatak života, unose se potrebne hranjive tvari za rast i razvoj i razvijaju se preferencije za pojedine okuse.

Prehrana djece u vrtiću je bitna ne samo iz razloga što dolazi do rasta i razvoja djece, već se formiraju njihove prehrambene navike, navikama se djecu na nove okuse, nove teksture i potiče se kultura hranjenja.

Postoje nacionalne i međunarodne smjernice koje govore kako se treba hraniti i kako treba izgledati dječji obrok u vrtićima.

Kalorijska vrijednost za zdravo dijete koje je prosječno aktivno, energijska preporuka od 1 do 3 godine iznosi 1200kcal/dan , dok za dijete od 4 do 6 godina iznosi 1600kcal/dan. Omjer ugljikohidrata i proteina je sličan, međutim posebna pažnja se treba obratiti na odabir namirnica i vrstu jela. U vrtiću se ne bi trebali svaki dan posluživati meso, već bi jedan dan sigurno trebao biti bezmesni, a jedan dan riblji, dok voće i mliječni proizvodi trebaju biti prisutni svaki dan.

Nutricionisti stoga igraju ključnu ulogu u izradi jelovnika, s obzirom da se puno stavki mora uzeti u obzir; od hranjive vrijednosti, mase, načina termičke obrade, vrste namirnica, preko mogućnosti izrade obroka u vrtićkim i školskim kuhinjama.

Healthy Meal Standard je prvi certifikacijski sustav koji omogućuje sigurnu, ukusnu i kontroliranu hranu u svim javnim objektima, pa tako vrtićima i školama.

 

DORUČAK

UŽINA 1

RUČAK

UŽINA 2

HRANJIVE VRIJEDNOSTI

Kakao s medom

Sirni namaz

Školski kruh

Voćni sjeckanac (jabuka i naranča 150g)

Varivo od mahuna sa korijenastim povrćem i puretinom (1 tanjur)

Savijača od višanja

Raženi kruh (1 šnita)

Čoko puding s voćem i sjemenkama (220g)

U: 147 g

B: 45 g

M: 29 g

E: 1008 kcal

Čaj s medom i šećerom

Zlevka od prosa (biskvit, 140g)

Voćni sjeckanac (naranča i banana 150g)

Krem juha od carskog povrća

Mesna štruca (100g)

Umak od špinata (200g)

Pire krumpir (170g)

Riža i ječam na mlijeku s voćem (250g)

U: 148 g

B: 47 g

M: 43 g
E: 1162 kcal

Kuhano jaje (1 kom) sa kruhom i šunkom

Voćni sjeckanac (banana i naranča 150g)

Varivo od cvjetače i brokule s piletinom (1 tanjur)

Kukuruzni kruh (1 šnita)

Kukuruzna zlevanka s marmeladom

Jogurt s probiotikom

U: 137g

B: 50g

M: 35 g

E: 1057 kcal

 

 

Foto: Shutterstock

 Prati nas na Viber Public Chatu!