Planirate smršaviti povremenim postom? Ovo je 6 metoda koje djeluju, ali nije svaka za svakoga

dijeta

Povremeni post je postao trend u prehrani. Tvrdi se da ubrzava gubitak kilograma, poboljšava zdravlje metabolizma i čak produljuje život.

Postoji nekoliko metoda kako jesti i slijediti ovaj plan prehrane. Svaka od njih može djelovati, ali koji je za vas najbolji ovisi o vama samima.

Ovo je 6 popularnih metoda koje možete pratiti

1. 16/8 metoda

Ova metoda uključuje post svaki dan od 14-16 sati, a prostor kada jedete se treba ograničavati na 8-10 sati. U tom razdoblju možete pojesti dva, tri ili više obroka. Ova metoda može biti vrlo jednostavna ako se gleda tako da ne jedete ništa nakon večere i preskočite doručak.

Na primjer, ako ste zadnji obrok pojeli u 20 sati, i niste jeli ništa do podne idućeg dana, ustvari ste postoli 16 sat. Preporuka je da žene poste samo 14-15 sati jer se čini da na njih bolje djeluje kraći post.  Za one koji su gladni čim otvore oči, ova metoda može biti malo nezgodnija. Oni koji inače ne doručkuju, nesvjesno poste. Možete piti vodu, kavu i napitke koje ne sadrže kalorije, što može umanjiti osjećaj gladi.
Važno je jesti zdrave namirnice u ovom razdoblju inače možete biti sigurni da metoda neće djelovati kako ste zamislili – uz krafne i masne sendviče.

2. 5:2 dijeta

Ova dijeta uključuje normalnu prehranu 5 dana u tjednu, a dva dana se mora smanjiti unos kalorija na 500-600 u danu. U danima posta, žena bi trebala unijeti 500, a muškarac 600 kalorija.

Na primjer, jedete svaki dan normalno osim ponedjeljka  i utorka. U tim danima žena će pojesti dvije porcije od kojih svaka iznosi 250 kalorija, a za muškarca 300. kritičari će reći da ne postoji dovoljno dokaza da ova dijeta djeluje, ali postoji puno studija koje dokazuju djelotvornost povremenog posta.

3. Jedite – prestanite – jedite

Ovaj plan uključuje 24 sata posta jednom ili dva put u tjednu.

Ako postite od večere danas do večere sutra to će biti 24 sata posta. Na primjer, ako ste završili večeru u 19 sati u ponedjeljak, i ne jedete do istog vremena idućeg dana, to je post od 24 sata. Možete to primijeniti od doručka do doručka, a konačni rezultat je isti.
Voda, kava, napici bez kalorija su dozvoljeni, ali tvrda hrana nije. Ako radite ovo da biste izgubili kilograme, važno je jesti normalno dok imate mjesečnicu.

10 jednostavnih savjeta nutricionistice kako smanjiti obujam struka, a nijedan ne uključuje dijetu

Loša je strana ovog plana da može biti vrlo zahtjevan za većinu, ali ne morate odmah odraditi sve kako piše. Pokušajte prvo s postom od 14 sati.

4. Dnevni post

U ovom slučaju ćete postiti svaki drugi dan. Postoji nekoliko različitih verzija ove metode, neke će dozvoliti unos od 500 kalorija u danu kada se posti. Mnoge su studije, koje su se bavile istraživanjem posta, upravo koristile ovu metodu. Cjelodnevni post svakog drugog dana se pokazao kao relativno ekstreman način za gubitak kilograma, pa se ne preporučuje početnicima.

Tijekom ovakvog posta, možete otići u krevet jako gladni nekoliko dana u tjednu, što nije ugodno i često ne lako održivo na duge staze.

5. Dijeta ratnika

Dijeta ratnika je zapravo program intenzivnog vježbanja i specijalni režim prehrane , a  popularizirao ju je fitness stručnjak  Ori Hofmekler. Uključuje male obroke koji se sastoje od voća i povrća tijekom dana i jednog velikog obroka tijekom noći. U osnovi dijete ratnika je dnevni ciklus smanjene konzumacije hrane i neke vrste prejedanja u drugom dijelu dana. Ovo je jedna od prvih popularnih dijeta koje uključuju neki oblik posta. Ovaj je režim ustvari dosta nalik paleo dijeti.

6. Spontano preskakanje obroka

Ne morate pratiti strukturirani plan posta kako biste iskoristili dobrobiti, postoji mišljenje kako je jednostavnije ponekad preskočiti obrok, kao onda kad niste gladni ili ste prezauzeti da kuhanje i jelo. Mit je da moramo jesti svaka četiri sata kako bismo mršavjeli i bili zdravi. Vaše je tijelo dobro opremljeno i lako će izdržati dulji period bez hrane, tako da mu preskakanje jednog ili dva obroka neće puno značiti.

Tri doručka koji će ubrzati vaš metabolizam, a spremni su za 5 minuta

Stoga, ako niste gladni jedan dan, preskočite doručak i pojedite nešto zdravo za večeru. Ili, ako putujete i ne možete pronaći nešto za jelo, jednostavno preskočite obrok. Preskakanjem jednog ili dva obroka u danu ustvari postite i to spontano. Još jednom, pazite da jedete zdravu hranu kako bi post imao smisla.

A. A.

Foto: Shutterstock

 Prati nas na Viber Public Chatu!