Riba s gradela je dobra za mozak

riba-skusa2

Ako svakoga tjedna jedete pečenu ribu, svom umu možete uvelike pomoći, pokazalo je najnovije američko istraživanje. Naime, tjedna konzumacije ove zdrave namirnice povećava volumen sive tvari mozga!

Znate li razliku između plave i bijele ribe?

Nutricionisti i liječnici često ističu koliko je važno jesti ribu jer je ona sjajan izvor lako probavljivih bjelančevina, esencijalnih aminokiselina te obiluje dugolančanim nezasićenim omega-3 masnim kiselinama snažnog prtuupalnog učinka za organizam. Da je konzumacije ribe zdrava za krvožilno zdravlje nije nikakva novost. To već znaju i ptice na grani. Također se smatra da je ona korisna i za zdravlje mozga, no do sada su se dobrobiti uglavnom pripisivale omega-3 masnim kiselinama . Sada su istraživači Sveučilišta u Pittsburgu pokazali kako je pečena riba korisna za zdravlje mozga neovisno o sadržaju omege-3.

Ustanovili su kako je tjedna konzumacija pečene ribe pozitivno povezana s volumenom sivih stanica u više kritičkih centara mozga. Ti su rezultati ostali nepormijenjeni čak i kada su istraživači uzeli u obzir procjenu količine omega-3 masnih kiselina iz riba. Zaključili su kako faktori stila života jednako utječu na zdravlje mozga kao i sadržaj namirnica koji se unosi – pri tom se poglavito misli na kolilinu antioksidansa.

Kome treba više dokaza kako je riba s gradela idealna namirnica za zdravo srce i britak um?!

Studija je objavljena u časopisu American Journal of Preventive Medicine.

K. Pužar

 Prati nas na Viber Public Chatu!