Smanjite unos ugljikohidrata za zdravlje

zdravi tanjur

Norveški su istraživači ponudili formulu idealnog omjera namirnica koje biste trebali jesti za zdravlje. Na jednoj trećini vašeg tanjura bi trebali biti proteini, na drugoj masti, a na trećoj ugljikohidrati.

Ako zastranite s ovog puta, pogotovo ako povećate unos ugljikohidrata, možete očekivati upale u svom tijelu koje su povezane s razvojem krvožilnih bolesti, raka, senilnosti i dijabetesa tipa 2. Naime, previše ugljikohidrata aktivira gene koji uzrokuju upale u organizmu.

Do ovo su zaključka stigli stručnjaci Sveučilišta znanosti i tehnologije koji su u svoju studiju uključili 32 blago preteške osobe. Ispitanici su šest dana jeli obroke u prahu koji su se sastojali od 65 posto ugljikohidrata, 15 posto proteina i 20 posto masti. Zatim nisu bili na posebnom režimu prehrane tjedan dana, nakon čega su šest dana prepolovili unos ugljikohidrata, a udvostručili konzumaciju proteina i masti.

Voditeljica studije objavljene u časopisu zaključila je kako su ustanovili pozitivan učinak jedenja nekoliko obroka dnevno te da je prehrana s puno ugljikohidrata negativno utjecala na tijelo ispitanika na molekularnoj razini.

"Zdrava prehrana uključuje specifične vrste hrane tako da minimaliziramo potrebu tijela za izlučivanjem inzulina. Sekrecija inzulina je obrambeni mehanizam u odgovoru na previše glukoze u krvi, a nije bitno dolazi li ta glukoza iz šećera ili neslatkih ugljikohidrata, poput škroba (krumpir, bijeli kruh, riža itd.)", objasnila je Berit Johansen.

Prehrambena piramida ističe skupine i izbore namirnica koje, ako se konzumiraju u odgovarajućim količinama, čine temelj pravilne prehrane. Ona je alat koji vam može pomoći da se bolje hranite. Saznajte kako koristiti piramidu zdrave prehrane za kreiranje pravilne prehrane u kolumni nutricionistkinje Željane Zović Ravnotežom minerala do zdravlja: "Prehrambena piramida: opcija za bolju prehranu".

K. Horvat

 Prati nas na Viber Public Chatu!