Soja i tofu

Zena jede soju, tofu, vegetarijanstvo

Ako ne jedete meso, onda već dobro znate što je soja i koji su njezini proizvodi, a ako ste od onih koji bi uveli ove namirnice u prehranu, a ne znate kakvog su okusa i što očekivati, ovo je tekst za vas.

Soja

Sojino meso (strukturirani biljni protein) ono je što ostane od zrna soje nakon što se iz njih izluči ulje. Postoji niz različitih proizvoda od soje poput: zrno soje, teksturirana soja, tofu, sojino mlijeko, tempeh, sojino brašno, sojini izdanci, sojino ulje, soja sos, miso te mnogi proizvodi poput salama, hrenovki, pašteta, umaka, raznih sireva, mlijeka, jogurta, pudinga i slično. Proizvode možete kupiti u prodavaonicama, a neke od njih možete napraviti sami.

Ovaj biljni proizvod ima više bjelančevina od nekih vrsta mesa, puno manje kalorija, a obiluje željezom i vlaknima. Proces pripreme je vrlo jednostavan. Koji god oblik soje imate, navlažite ga toplom vodom i pustite da odstoji desetak minuta. Nakon toga smjesu tretirajte kao meso.

Tofu

Ova poslastica je omiljeni zalogaj onih koji nisu ljubitelji mesa ili pak onih koji paze na svoju liniju i formu. Tofu je ustvari sir od sojinog mlijeka i vrlo je lako probavljiv. Ovaj proizvod nema masnoća i vrlo je siromašan u kalorijama. Tofu mnogima nije ukusan, ali radi se ustvari o kulinarskom čudu – u netretiranom obliku tofu ima vrlo blag okus, no brzo poprima okus začina i hrane s kojima se priprema.Obiluje bjelančevinama, vitaminima, kalcijem i drugim mineralima, a ne sadrži kolesterol.

Tofu, koji je tvrđi, možete i peći na grilu, pohati, marinirati. Također ga možete zamrznuti i bez brige konzumirati nakon što se otopi. Možete ga koristiti kao dodatak svježim salatama, desertima, kao umak ili kao puding. Kao i svi sojini proizvodi i tofu ima osobine koje poboljšavaju zdravlje. Dokazano je da tofu snižava tlak.

Na koje sve načine možete pripremati ove prosizvode,pročitajte u našem članku Tofu - od predjela do deserta!

A. A.

 Prati nas na Viber Public Chatu!