Što jesti za jaki imunitet?

sampinjoni, gljive

Bitno je održati imunitet na visini zadatka obrane od bolesti. Predstavljamo vam pet namirnica koje vam mogu pomoći u toj misiji.

Kamenice

Možda su kamenice najpoznatije po svojoj afrodizijačkoj ulozi, međutim, kada je u pitanju jačanje imuniteta, one se nemaju čega sramiti. Zahvaljujući mineralu cinku, koji je osim s povećanom muškom plodnošću povezan s protuvirusnim djelovanjem, kamenice su prava namirnica za hladne dane.

Šampinjoni

Tko bi rekao kako ove bijele šumske stanovnice mogu pomoći našem tijelu u borbi protiv prehlade i gripe?! Šampinjoni sadrže selen i antioksidanse: manjak selena je povezan s većim izgledima razvijanja teške gripe, a B vitamini rivoflavin i nijacin također pomažu u izgradnji jakog imuniteta.

Istraživanja nad životinjama su pokazala kako šampinjoni djeluju protuvirusno, protubakterijski, pa čak i protutumorno.

Lisnato povrće

Brokule, kelj, prokulice i cvjetača pomažu u borbi protiv raka i infekcija. Predstavljaju bogati izvor beta-karotena, vitamina C i E, folata te kalcija. Brokula osigurava tijelu visok postotak karotenoida koji sudjeluju u borbi protiv bolesti. Oni u tijelu formiraju vitamin A koji pomaže proteinima koji reguliraju međustaničnu komunikaciju - a to je osnova imunološkog sustava. Studije su dokazale kako vitamin A doprinosi i zdravlju respiratornog sustava, a ovo je važno kada ste prehlađeni ili imate gripu. Mali savjet – povrće je najbolje jesti sirovo i kuhano na pari, jer u takvom obliku zadržava najviše hranjivih sastojaka.

Bademi

Ove orašaste plodove često spominjemo kada govorimo o zaštiti srca i krvnih žila, no bademi su također korisni za jačanje imuniteta i zaštitu od stresa. Za dostatnu količinu vitamina E, koji gradi imunitet, dovoljno je pojesti šaku badema.

Grejp

Idealni doručak za vitku liniju i jak organizam uključuje grejp, koji obiluje vitaminom C. Ovaj je vitamin topiv u vodi, što znači da ga naše tijelo ne može uskladištiti kada ga unesemo i iskoristiti kasnije – moramo ga unositi svakodnevno. Također, grejp sadrži mnogo flavonoida – prirodnih kemijskih sastavnica koje potpomažu imunitetu u zaštiti od bolesti.

Ako je grejp pregorak za vaše nepce, probajte s narančama i mandarinama.

K. Horvat

 Prati nas na Viber Public Chatu!