Zašto je bademovo brašno zdraviji izbor?

badem, bademovo brašno Shutterstock 529884817

Bademovo brašno je popularna zamjena za tradicionalno bijelo brašno, sadrži malo ugljikohidrata ali puno nutrijenata te je blago slatkastog okusa.

Posebno je popularno kod osoba koje su iz svoje prehrane izbacile gluten jer ga on ne sadrži, a zbog toga se često smatra i zdravijom opcijom za pripremu jela. Nastaje isključivo od badema kojima se prvo guli koža te se melju do savršene strukture.

Što sve krije šaka badema?

Bademovo brašno je posebno bogato vitaminom E koji, baš kao i vitamin C, djeluje kao snažan antioksidant koji štiti tjelesne stanice od oštećenja što ih može uzrokovati prekomjerna količina slobodnih radikala. Pojedine studije su povezale veću unos ovog vitamina sa manjom šansom od razvoja Alzheimerove bolesti, srčanih i malignih oboljenja.

Magnezij je još jedan važan sastojak ove vrste brašna - glavna mu je uloga aktivacija brojnih enzima uključenih u stvaranje energije tijela. Osobito je važan za rad srca, kontrakciju mišića i zdravlje živčanog sustava. Magnezij također sudjeluje u mineralizaciji kostiju te je neophodan za zdravlje i vitalnost organizma.

Zašto biste trebali odabrati bademovo brašno?

Hrana koja se priprema sa rafiniranim brašnom (pšenicom) su bogata ugljikohidratima ali im manjka masnoće i vlakana što može uzrokovati brz porast šećera u krvi te njegov nagli pad. Ono što slijedi je osjećaj umora, gladi i želje za slatkišima.

Suprotno tome, bademovo brašno sadrži male količine ugljikohidrata, a bogat je zdravim masnoćama i vlaknima. Zbog svojih je sastojaka dobar regulator šećera u krvi.

Za razliku od običnog brašna, ovo ne sadrži gluten pa će odgovarati svima koji pate od celijakije ili intolerancije na gluten. Celijakija je imunološki posredovana kronična bolest doživotne nepodnošljivosti glutena. Potaknut glutenom, naš imunološki sustav pretjerano reagira i napada vlastita tkiva i organe, uzrokujući smanjenu ili nikakvu apsorpciju hranjivih tvari u crijevima.

Znate li da tumor može nastati i na - srcu?

Svi znamo kako su visok krvni tlak i povišena razina lošeg kolesterola preduvjet za srčana oboljenja, no srećom sve više istraživanja pronalazi poveznicu između pravilne prehrane i preventive. Magnezij je jedan od nutijenata koji se povezuje sa krvnim tlakom, pa bi njegov nedostatak mogao uzrokovati povišen tlak. Badem je izvrstan izvor magnezija.  Vlakna koja se nalaze u bademima zapravo blokiraju apsorpciju masti u organizmu te potiskuju apetit, a na  taj način pojedinci lakše kontroliraju tjelesnu težinu, razinu kolesterola, ali i opće zdravlje srca.

Napravite sami bademovo mlijeko i uživajte u ukusu marcipana

Kako napraviti bademovo brašno?

Bademovo brašno je jednostavno napraviti u vlastitoj kuhinji. Blanširajte ga tako da neoguljeni badem stavite u posudu te ga prelijete kipućom vodom. Ostavite ga tako pet minuta. Nakon što ste bademe izvadili iz vode, ostavite ih da se potpuno osuše te ih, malo po malo, stavljate u blender i miksajte maksimalno 7 sekundi kako ne biste dobili maslac.

A. A.

Foto: Shutterstock

 

 Prati nas na Viber Public Chatu!