Soja - 4 razloga zašto je uključiti u prehranu

soja, sojino mlijeko, Shutterstock 440826772

Uključivanjem tradicionalnih proizvoda od soje u svoju prehranu poput svježeg ili dimljenog tofua, tempeha, miso paste ili sojinog mlijeka, osim zadovoljnog nepca, neizbježno će vas sustići i pokoji zdravstveni benefiti njene konzumacije.

Dobrobiti soje

1. Soja utječe na snižavanje kolesterola

Autori istraživanja iz 2006. godine, temeljem pregleda nekoliko metaanalitičkih studija usvrdili su kako 90mg  izoflavona dnevno utječe na snižavanje LDL kolesterola za 5%.

2. Soja utječe na smanjenje rizika od raka dojke i raka prostate

Potoje dokazi za povoljno djelovanje sojinih izoflavona na smanjenje rizika od raka prostate, no mehanizam je nepoznat. Metaanalizom iz 2009. o povezanosti soje i raka prostate, u kategorijama visokog do niskog unosa, utvrđena je statistički značajno smanjenje rizika od raka prostate (26%).

Podaci longitudinalnih studija pokazuju da soja ne utječe na povećani rizik od raka dojke. Tradicionalna prehrana u Japanu koja sadrži  25-50 mg izoflavona dnevno može biti i protektivna. Na 10000 ljudi preboljelih od raka dojke pokazalo se da je kod onih koji su jeli više soje nakon dijagnoze bilo za 25% manje relapsa.

3. Soja povoljno djeluje na simptome menopauze

Na 8. Internacionalnom simpoziju o soji i promociji zdravlja utvrđeno je da suplementiranjem 15mg sojinog izoflavona genisteina dolazi do smanjenja "napadaja vrućine".

4. Soja povoljno djeluje na rizik od kardiovaskularnih bolesti

Sojini izoflavoni mogu smanjiti rizik kardiovaskularnih oboljenja putem nekoliko mehanizama. Jedan od njih je putem protektivne uloge na broj lipida u krvi. Iako postoje studije koje pokazuju da prehrana obogaćena izoflavonima cjelovitog zrna soje pruža određene benefite još uvijek se sa sigurnošću ne zna i zašto.

Do tada, pozdravljam Vas s željom da vaš prvi susret sa sojom prođe ukusno, baš kakva ona i jest!

Foto: Shutterstock

 Prati nas na Viber Public Chatu!