5 zdravstvenih dobrobiti avokada

Avokado shutterstock 361215059

Ovo tropsko voće sve češće nalazi svoje mjesto u hrvatskim jelovnicima, a pomaže kod kožnih oboljenja, artritisa, mršavljenja, kao i smanjivanje rizika od srčanih oboljenja.

Avokado, poznat još kao aligatroska kruška, tropsko je voće koje izgledom upravo i podsjeća na krušku, zelene je boje, dok je tekstura slična namazu.

U 100 grama ima 160 kalorija, a bogat je izvor vitamina A, D, B12 i C, te kalija i kalcija. Ulje avokada može se nazvati  „omekšivačem kože“, te se kao takav može koristiti za sve vrste kožnih bolesti, od ekcema do dermatitisa. Vrlo je prijatnog mirisa, pa se može izravno nanositi na oboljenje dijelove tijela. S obzirom da sadrži dosta masnoće, savjetuje ga se koristiti uz obroke u kojima se ne nalaze drugi bogati izvore masnoće, a na primjer, za smanjivanje rizika od ostereoporoze, možete tek zgnječiti avokado i dodati ga jogurtu ili nemasnom siru.

1. Iako je banana postala poznata kao sinonim za kalij, jer se u 100 grama banane može pronaći 10 posto preporučene dnevne količine, u 100 grama avokada se nalazi 14 posto. Unos preporučene dnevne količine kalija važno je za smanjivanje krvnog tlaka, a samim time se smanjuje i rizik od srčanog udara.

2. Kao što je već spomenuto, avokado je voće prepuno masnoća, čak 77 posto kalorija iz njega upravo su masnoće. No, radi se o mastima oleinske kiseline, istim onima koje se nalaze u maslinovom ulju, temelju mediteranske i jedne od najzdravijih vrsta prehrane poznate svijetu.

3. Avokado može smanjiti razinu triglicerida i kolesterola, što znači da može smanjiti rizik od raznih srčanih oboljenja. Čak je osam istraživanja dokazalo kako upravo kod ovih oboljenja avokado djeluje preventivno te da drastično smanjuje razinu lošeg kolesterola, dok povećava razinu dobrog kolesterola, HDL-a, do 11 posto, a da smanjuje razinu triglicerida do čak 20 posto.

4. Istraživanje objavljeno od strane Američkog udruženja nutricionistčkih znanosti pokazalo je kako ulje avokada i avokado pomažu tijelu da bolje i više apsorbira nutrijente drugog voća i povrća. Odnosno da dodavanje avokada ili ulja salatama i salsama, znači da se povećava apsorpcija antoksidansa, primarno karotenoida, fitonutrijenta. Namirnice koje sadrže karotenoid su najčešće narančaste i zelene boje, a imaju pozitivan utjecaj na zdravlje očiju.

5. Avokado je također bogat izvor dijetalnih vlakana, koji mogu pomoći u mršavljenju, kao i što mogu utjecati na razine šećera u krvi. U 100 grama avokada, nalazi se 7 grama vlakana, što čini čak 27 posto preporučene dnevne količine.

Saznajte što jesti za dobar kolesterol, a pročitajte i 10 činjenica o patlidžanu!

Foto: Shutterstock

G.H.

 Prati nas na Viber Public Chatu!