Gubitak kose, umor, oticanje vrata... Sve su to simptomi manjka joda u organizmu

Shutterstock 557050852

Nedostatka joda u organizmu može uzrokovati ozbiljne probleme, prepoznajte simptome Ovo su tri glavna simptoma nedostatka ovog kemijskog elementa u organizmu.

Jod je bitan i za rad imunološkog sustava te za trudnoću. Neka istraživanja pokazala su da je u trudnoći dovoljna količina joda važna za normalan kvocijent inteligencije djeteta. 

Nedostatak joda može izazvati ozbiljne zdravstvene tegobe

Guša ili povećanje štitnjače među najčešćim je simptomima nedostatka joda, a pripisuje se manjku joda u prehrani. Nedostatak joda s vremenom može dovesti do hipotireoze (smanjenog lučenja hormona štitnjače), ali i hipertireoze (pretjerane aktivnosti štitne žlijezde).

Imali ste infarkt? Ovo su promjene koje morate usvojiti da se ne ponovi

Ovo su ostali glavni simptomi manjka joda

Oticanje vrata: Oticanje prednjeg dijela vrata je uobičajen simptom manjka joda.
Povećana tjelesna težina: Manjak joda usporava rad metabolizma i potiče tijelo da pretvara hranu u masno tkivo umjesto da ju troši za energiju. To može dovesti do neplaniranog debljanja.

Gubitak kose: Hormoni pomažu rastu kose, a manjak joda može usporiti regeneraciju folikula.

Suha koža: Jod također sudjeluje u regeneraciji stanica kože pa njegov manjak može dovesti do problema s kožom.

Poteškoće s memorijom: Jedna je studija (provedena nad 1000 odraslih osoba) zaključila kako osobe kod kojih je razina hormona štitnjače viša postižu puno bolje rezultate na testovima memorije.

Zimica: Jod regulira tjelesnu temperaturu, pa manjak joda može uzrokovati osjećaj hladnoće.

Aritmija i umor: Manjak ovog elementa može usporiti otkucaje srca zbog čega možete osjećati umor, vrtoglavicu ili doživjeti nesvjesticu. 

Problemi sa pamćenjem: Iako nije potpuno istraženo smatra se da problemi s memorijom nastaju uslijed nerazvijenog mozga zbog manjka joda. 

Problemi u trudnoći: Trudnice su najrizičnija skupina i moraju jesti dovoljno namirnica koje sadrže jod kao bi se dijetu pravilno razvio mozak , a one same za njim imaju veće potrebe. 

Sve što niste znali o opadanju kose

U kojim se namirnicama nalazi jod?

Najbolji su prirodni izvori joda morska riba i plodovi mora (npr. rakovi, školjke) kao i morske alge te jaja, mlijeko i mliječni proizvodi (sir, jogurt). Joda ima i u jagodama, zelenom lisnatom povrću, krumpiru i integralnim (cjelovitim) žitaricama.

A. A.

Foto: Shutterstock

 Prati nas na Viber Public Chatu!