Muči vas artritis? Ova će vam dva pripravka iz kućne radinosti olakšati bol

Koljeno, osteoartritisShutterstock 388421632

Ova upalna bolest najčešće zahvaća zglobove šaka i stopala te vrlo brzo dovodi do radne i funkcionalne nesposobnosti.

Češće obolijevaju žene, uglavnom se javlja u dobi između 20. i 40. godine života. Budući da se još uvijek ne zna točan uzrok, za reumatski artritis, nažalost, još nema niti pravog lijeka. "Okidač" reumatskog artritisa je kombinacija nekoliko čimbenika, među kojima su; nenormalni autoimuni odgovor, genetska predispozicija, virusna ili bakterijska infekcija, loša prehrana...

Postoje i prirodni prirpavci koji vam mogu pomoći, a evo kako ih pripremiti:

Pripravak s uljima

Potrebni sastojci:

  • 60 ml ulja od senfa i čilija
  • 20 g pčelinjeg voska
  • 30 kapi ulja peperminta
  • 30 kapi ulja ružmarina

Upute:

  1. Ulje od senfa i čilija ćete pripremiti tako što ćete u posudu staviti 500 ml običnog ulja, 2 čili papričice, 50 g đumbira i 50 grama gorušica (senfa) u prahu.
  2. Stavite u veću posudu vrelu vodu te na nju još jednu posudu u koju ćete staviti ulje od senfa i čilija te vosak. Lagano miješajte dok se vosak ne otopi te pustite da se ohladi.
  3. Dodajte ulje peperminta i ružmarina te dobro pomiješajte i pospremite u staklenu posudu u kojoj može stajati i do 6 mjeseci.  
  4. Nanesite dva puta u danu na bolno mjesto i obavezno nakon toga operite ruke.

Oblozi od kupusa

Listovi kupusa se stoljećima koriste kao pomoć kod oteklina, čireva i rana. U Švicarskim bolnicama, pacijenti s artritisom tijekom noći stavljaju obloge oko otečenih zglobova kako bi se smanjila bol i oteklina.

Priprema:

Uzmite listove kupusa, stavite da dasku za rezanje i tucite valjkom za tijesto dok ne krenu ispuštati sok. Listove stavite na bolno mjesto i zamotajte gazom.

Što jesti?

Ako patite od artritisa, pazite i na namirnice koje unosite u organizam jer mogu utjecati na vaše stanje. Pravilan odabir namirnica može ublažiti posljedice ove bolesti stoga donosimo popis onih koje biste trebali uvrstiti na dnevni meni.

10 simptoma koji otkrivaju da nešto nije u redu s vašim bubrezima

Češnjak

Studije su pokazale kako osobe koje konzumiraju namirnice poput češnjaka i luka, rjeđe pokazuju simptome ranog razvoja osteoartritisa. Znastvenici vjeruju da sastojci iz ovih namirnica smanjuju oštećenje enzima u stanicama.

Kurkuma

Prema izvješću Američkog botaničkog vijeća, ovaj začin može umanjiti bolove. Sadrži fitokemikaliju kurkumin koji se pokazao kao izvanredna pomoć u liječenju raznih oboljenja. U provedenom istraživanju ispitanici koji su uzimali kurkumu bolje su tjelesno funkcionirali i imali su 58 posto manje bolova u zglobovima, koji nisu bili toliko kruti. Jednako tako, bili su 63 posto manje skloni uzimanju analgetika.

Riba

S obzirom na to da naše tijelo ne može samo proizvesti Omega-3 masne kiseline, moramo ih unijeti putem prehrane. Rudnici omega-3 masnih kiselina su ribe poput lososa, tune, sardina i sleđa te oraha. Postoje jaki dokazi da omega-3 utječe na zdravlje, stoga ne samo da pomaže spriječiti bolest nego usporava njeno napredovanje, potencijalno držeći osteoartritis pod kontrolom.

Brokula

Iako se vjeruje kako je osteoartritis nezaobilazni dio starenja, znanstvenici  na s East Anglia Sveučilišta vjeruju kako će uskoro otkriti način za sprječavanje spomenute vrste artritisa. Potencijalno rješenje? Prirodni, bioaktivni sastojak pod nazivom sulforafan. Moguće ga je naći u kupušnjačama, pogotovo brokuli. Spomenuti sastojak blokira enzime koji uzrokuju uništavanje zglobova kod osteoartritisa. No stručnjaci su uvjereni da sulforafan može usporiti pa čak i spriječiti nastajanje neugodne bolesti.

Zeleni čaj

Za umirivanje simptoma osteoartritisa povremeno si priuštite šalicu zelenog čaja. Kako je objavljeno u magazinu PreventArthritis.org, u studiji koja je provedena nad miševima se primijetilo kako kod miševa koji su imali slična stanja osteoartritisu nije zabilježena erozija kostiju kada su polifenoli dodani u njihovu vodu.

Simptomi koji otkrivaju nedostatak vitamina B u organizmu - i u kojim ga namirnicama pronaći?

Maslac od kikirikija

Kalcij i vitamin D skriveni u kikirikiju doprinose zdravlju kostiju i zuba. Na taj se način dugoročno sprječava rizik od osteoporoze tijekom kasnijih godina života. Sadrži i vitamin B3 (niacin) koji dokazano bolje od placebo lijekova umiruje upale i povećava fleksibilnost.



A. A.
Foto: SHutterstock

 Prati nas na Viber Public Chatu!