Muči vas zatvor? 4 načina da veliku nuždu obavite odmah

toalet, Shutterstock 427560760

Kava nije jedina stvar na ovoj listi...

Budimo iskreni – od svih probavnih problema najozbiljniji nije zatvor, ali može biti najneugodniji...

Srećom, postoje jednostavni načini kako... ubrzati stvari! Ono što posebno oduševljava je činjenica da su svi vrlo pristupačni i prirodni, a s njima se sigurno slažu i liječnici. 

Što će se dogoditi ako vašem organizmu nedostaje željeza?

1. Jedite vlakna

Prehrana bogata vlaknima snižava razinu kolesterola i šećera u krvi, sprječava nastanak hemoroida i rak debelog crijeva i koriste se u liječenju zatvora. Žitarice pune vlakana sadrže i celulozu koja  tvori glavnu masu neprobavljive hrane, stimulira rad crijeva i pospješuje njihovo pražnjenje. Biljna su vlakna, stoga, neophodna za održavanje normalne funkcije probavnoga trakta. Vjeruje se kako su vlakna iz žitarica najvažnija za normalnu funkciju crijeva - ona povećavaju količinu stolice i sprečavaju zatvor. 

2. Jedite suhe šljive

Poznato je da šljive potiču probavu i pomažu protiv zatvora (konstipacije) zato što su bogate vlaknima, koja također uravnotežuju razinu kolesterola u krvi. Osušene šljive, koje svi znamo i volimo, su jedna od najblažih i najjednostavnijih načina za dovođenja probavnog sustava u ravnotežu. Suhe šljiva pomažu urednoj probavi tako što opskrbljuju crijeva jednostavnim šećerima koji privlače tekućinu u crijeva.

3. Ne preskačite jutarnju kavu

Kofein potiče proizvodnju klorovodične kiseline u želucu te žuči u probavnom traktu. To dakako ne znači da kava jamči savršenu probavu, ali će je ubrzati, pogotovo ako šalicu kave popijete odmah poslije doručka. 

Ovo su simptomi koji otkrivaju da vam štitnjača ne radi kako treba

4. Vježbajte!

Tjelesna aktivnost pojačava kontrakcije stijenke crijeva, što može olakšati prolazak hrane kroz probavni trakt i smanjiti trajanje ovog procesa. Važno je napomenuti kako bi vježbači trebali pričekati sat do dva nakon jela prije nego li treniraju. U suprotnom mogu krv "povući“ iz probavnog trakta, gdje je potrebna, u mišiće i tako oslabiti peristaltiku, tj. usporiti probavu.

A. A.

Foto: Shutterstock

 Prati nas na Viber Public Chatu!