​Multivitamini – najbolji borci protiv pada imuniteta

7c442cab97a2f10f83ae47cde5715fff

Viroze, gripa, umor i alergije mogu biti prouzročene padom imuniteta, nužnim za normalno funkcioniranje organizma.

Do pada imuniteta najčešće dolazi u periodu vremenskih promjena, poput zime ili proljeća​, i tada je organizam podložan infekcijama. Uzroci mogu biti loša prehrana, stres, određeni vanjski čimbenici, nedovoljno fizičke aktivnosti, konzumacija alkohola i duhanskih proizvoda te manjak sna.

Pad imuniteta često se manifestira pojavom bakterijskih i virusnih infekcija, kroničnog umora, nesanice, manjka energije te promjenama na koži (npr. pojava herpesa).

Multivitamini kao glavna zaštita

Sve je više znanstvenih istraživanja koja ukazuju na korist uzimanja multivitamina. Vitamini i minerali su prirodne supstancije potrebne našem organizmu za normalno funkcioniranje te zaštitu zdravlja.

Multivitaminski pripravci sadrže ono najvažnije, a to je savršen omjer vrijednih nutrijenata. Precizno prilagođena doza služit će kao prevencija te pomoć organizmu i kada bolest nastupi.

Ovo su neki od važnijih nutrijenata koji se nalaze u multivitaminskim pripravcima:

SELEN

Selen je antioksidans čija je najveća prednost zaštita stanica i tkiva od oštećenja izazvanih slobodnim radikalima. Slobodni radikali su štetni produkti koji nastaju spontano u stanicama organizma zbog negativnih utjecaja iz okoline, zagađenja zraka ili nezdrave prehrane, a mogu biti odgovorni za nastanak bolesti. Selen se u odgovarajućim dozama preporučuje osobama čija je prehrana jednolična i neadekvatna, sportašima, kod pada imuniteta, te osobama izloženima zračenju.

CINK

Cink je sastavni dio sinteze RNA i DNA. Sudjeluje u brojnim tjelesnim procesima kao što su razvoj i rast kostiju te zacjeljivanje rana. Pomaže jetri da iz tijela ukloni otrovne tvari te utječe na samu aktivnost imunosnog sustava. 

VITAMIN C 

Vitamin C je antioksidans koji neutralizira slobodne radikale i njihov negativan utjecaj na organizam. Važan je za jačanje imuniteta, tvorbu kolagena, zacjeljivanje rana i prijeloma, jačanje krvnih žila, a također olakšava i apsorpciju željeza. Do nedostatka vitamina C može doći zbog pušenja, u starijoj dobi, zbog nepravilne prehrane te primjene antibiotika, a manjak može dovesti do otečenih, bolnih zglobova, učestalih prehlada i sporoga zarastanja rana. Vitamin C poboljšava apsorpciju željeza iz hrane, a sam će se bolje apsorbirati ako se uzima u kombinaciji s drugim vitaminima i mineralima (kalcijem i magnezijem).

VITAMIN D

Vitamin D je odgovoran za rast kostiju i apsorpciju kalcija, a za što bolje iskorištavanje i apsorpciju vitamina D važni su mnogi vitamini i minerali. Najvažniji među njima su: magnezij - doprinosi iskoristivosti vitamina D; vitamin K - zajedno s vitaminom D pomaže u izgradnji kostiju; cink – s vitaminom D djeluje na jačanje kostiju i podizanje imuniteta. Vitamin D kontrolira rad imunosnoga sustava te su istraživanja pokazala da postoji veza između nedostatka ovoga vitamina i autoimunih bolesti.

Ana A.

Foto: Shutterstock

 Prati nas na Viber Public Chatu!