Jačanje imuniteta - stručnjaci otkrivaju na što sve morate paziti

Imunitet

Stiže nam ono doba godine kada najtraženiji savjet postaje kako se riješiti prehlade, bolnog grla, začepljenog nosa, dosadnog kašlja...

A osim kako si pomoći kod jesenskih tegoba, ključno pitanje postaje i kako ih preduhitriti, odnosno spriječiti. Da je pristupa u jačanju imuniteta nekoliko, dokazuju i stručnjaci iz različitih područja koje smo okupili i zamolili ih da objasne što nam je činiti u sprečavanju bolesti.

Žuti čaj je idealan napitak za mršavljenje i mirne živce! Jeste li ga probali?

Vjerujte, zdrava prehrana nije sve! Iako je sastavni dio paketa za jačanje imuniteta, za otporan organizam potrebno je i vježbati, odnosno vrijeme provoditi u prirodi; držati stres pod kontrolom koliko god je to moguće; ali i paziti na sve one stvari koje su nam mame i bake uvijek govorile: obuci potkošulju, ne izlazi bez čarapa...     

Češnjak, đumbir, kurkuma i koromač – saveznici imuniteta   

Ana Uremović Novačić, mag. nutr., stručni suradnik u Centru za nutricionizam     

Najbolja hrana za imunitet svakako su voće i povrće jer obiluju različitim vitaminima, mineralima, ali i fitokemikalijama koje štite organizam, što je svakako bitno u ovo doba godine kada nam dolaze hladni dani, a mi trebamo bolju zaštitu.

Kako bismo bolje doskočili zubatom suncu i hladnim danima, najbolje se oboružati sezonskom hranom koja obiluje vitaminom C poput kiselog kupusa, crvene paprike (marinirane), šipka i nezaobilaznog citrusnog voća – mandarina. Svakako se treba “sprijateljiti” s češnjakom, prvom namirnicom koja je uvrštena u farmakopeju. Češnjak ima antibakterijsko i antiviralno djelovanje što duguje svojoj tajnoj komponenti alicinu.

Češnjak je najbolje jesti svjež ili ga lagano okupati u masnoći i zagrijati na tavi dok ne počne ispuštati intenzivni miris – tada je spreman za konzumaciju.

Za kraj preporučujem koristiti čaj od korijena đumbira, kurkumu kao začin i koromač kao prilog mesnim jelima.

Sezona je viroza, a ovo voće i povrće pomoći će u prevenciji

Pazite na odijevanje i ne blokirajte dugo cirkulaciju

Jadranka Brozd, fizioterapeutkinja

Zaista je potrebno početi voditi računa što obuvamo i odijevamo. Ako su čarapice niske, a hlače nisu dovoljno dugačke da prekriju gležnjeve, stvara se pothlađivanje gležnjeva, smanjena osjetljivost na vanjske utjecaje, pa tako i loša reakcija na moguće ozljede.

Dulji boravak na hladnoći utječe na urogenitalni sustav. Osobe koje imaju česte glavobolje, upale sinusa, zujanje u ušima ili vrtoglavice trebaju utopljavati glavu i omatati vrat. Toplina otvara krvne žile i održava bolju cirkulaciju pa se tijelo lakše bori protiv napetosti, grčeva i vrtoglavica koje izaziva hladnoća.

Nedostatak sunca smanjuje stvaranje energije tijela pa nam je hladnije i gubimo dobro raspoloženje, stoga je sada krajnje vrijeme da osmislite kojom fizičkom ćete se aktivnošću baviti ove sezone i tako doprinijeti zaštiti imuniteta. Ne sjedite za računalom ili TV-om nedovoljno odjeveni. Sjedenjem se usporava cirkulacija od zdjeličnog obruča sve do stopala i bit će vam se teško ponovo ugrijati čak i toplim tuširanjem ako dugo blokirate cirkulaciju.

Provodite vrijeme vani, a nordijsko hodanje je odlično

Dalibor Petrinić, fitness-instruktor     

Tijelo možete ojačati samo ako “ojačate” glavu. Vježbanje je za mnoge izlazak iz zone komfora i važno je doći do faze da ne razmišljamo o tome kada ćemo, kako i gdje vježbati te da si ispravno posložimo planove i prioritete.

Konkretno, kada je riječ o tjelovježbi, za početak izbjegavajte zatvorene prostore. Ključna stvar za podizanje imuniteta jest da se krećete u prirodi, odnosno da što više boravite na zraku, na otvorenom, a ne u zatvorenim prostorima. Na poslu sjedimo osam sati, onda sjedimo u autu (opet se radi o zatvorenom prostoru) pa doista nema smisla da se još i zatvorite u teretanu... Doista je važno da provodite određeno vrijeme na otvorenom. Čak nije važno ni da bude riječ o nekom ekstremnom vježbanju, samo se krećite u prirodi, hodajte...

Preporučujem, primjerice, nordijsko hodanje sa štapovima. Savjetujem i da vježbate ujutro jer tada imate cijeli dan pred sobom, a ne na kraju dana, odnosno nakon povratka s posla kada vam je već pomalo dosta svega i teže je naći motivaciju.     

Odmor je ključan! Potreban nam je baš kao i optimizam 

Prof. psihologije Maja Vučić, psihoterapeutkinja     

Psiha i snažan imunitet također su u jakoj vezi pa će tako kronični stres sigurno utjecati na pad imuniteta. Poznata je činjenica da fokus na ciljeve i optimizam utječu na naše raspoloženje u pozitivnom smislu. Dnevna doza zadovoljstva i uživanje u životu teško da će rezultirati padom imuniteta.

On može, dakle, biti posljedica lošeg raspoloženja, konstantne brige i nezadovoljstva svakodnevnim životom. Zato se često događa da organizam otkaže poslušnost upravo kod onih pojedinaca koji nikada ne staju, stalno nešto obavljaju, opterećeni su i misle da je odmor za lijene ljude.

Najvažnije je, dakle, uvijek pronaći vrijeme za sebe, aktivnosti koje nas vesele i dati si vremena za predah jer je to najsigurniji način da zaštitimo organizam od raznih bolesti koje nam prijete i u jesen!   

Jabuka, šipak, bundeva... 7 namirnica jeseni koje morate uključiti u prehranu          

Maja Posavec, Ana Abrahamsberg

Foto: Shutterstock

 Prati nas na Viber Public Chatu!