Kako svakodnevno zadovoljiti potrebe za vitaminima

Vitamini dijete povrće voće duga shutterstock 418462303

Da nam je prehrana loša, ne pokazuje samo višak ili manjak kilograma, već i naše zdravlje.

Nedostatak vitamina u organizmu sve je češći problem današnjice, najviše zbog premalog udjela voća i povrća u prehrani. Predlaže se jesti čak do pet porcija voća i povrća, no zaista je rijetko da u žurbi sve to stignemo.

Još jedan od problema je što – ne znamo koje su dnevne potrebe vitamina te kako ih zadovoljiti, a naš organizam reagira na razne načine kada dođe do manjka vitamina, a oni su najčešće umor, vrtoglavica, nepravilan broj otkucaja srca i slično.

Kako prepoznati manjak vitamina u tijelu?

Dvije vrste vitamina

Kao prvo važno je znati da postoje dvije vrste vitamina, oni vitamini topivi u masti i vitamini topivi u vodi. U vitamine topive u mastima spadaju vitamini A, D, K i E, dok u one topive u vodi spadaju vitamini B i C. Vitamini topivi u mastima nalaze se u dobrim masnoćama, odnosno nezasićenim masnim kiselinama, što znači da biste trebali što više u svoju prehranu unijeti orašaste plodove, morsku ribu, kao i sjemenke i ulja tih sjemenki. Manjak tih namirnica u prehrani može uvjetovati manjak vitamina u tijelu.

S druge strane, vitamini topivi u vodi ne skupljaju se u našem organizmu kao vitamini topivi u mastima, već nakon korištenja, organizam ih izbaci putem urina. Zbog toga se posebno treba pobrinuti za unos vitamina C i B, što prehranom, a što putem tableta.

Uz raznoliku prehranu, važno je obratiti pažnju i na način na koji te namirnice tretiramo, pa na primjer pretjerano kuhanje i pečenje zdravih namirnica mogu potpuno promijeniti njihov udio vitamina, pogotovo onih topivi u vodi.

Kako znati da ste unijeli dovoljno vitamina u organizam?

Umjesto da se mučite i brojite mikrograme vitamina u porcijama povrća i voća, pokušajte ga što više konzumirati. Uz doručak pojedite bananu, a tijekom ručka i večere jedite zeleno lisnato povrće, mrkvu, krumpir, luk... Jedan od međuobroka neka vam bude šaka orašastih plodovi i sjemenki, dok za drugi međuobrok odaberite neko citrusno voće, poput naranče ili možda čak suho voće.

Pet porcija vitamina dnevno neće biti problem pogotovo jer ćete imati puno više energije, a i simptomi manjka vitamina će potpuno nestati.

Saznajte sve o vitaminu A koji je ključan je za imunitet i dobar vid, te sve o svemogućem B vitaminu

Foto: Shutterstock

G.H. 

 Prati nas na Viber Public Chatu!