Odlazak na zahod kvari vam san?

toalet papir, wc papir

Melatonin je hormon sna koji se luči tijekom noći, a pomaže u regulaciji spavanja i drugih tjelesnih procesa Stoga, sljedeći put kada se po noći budite kako biste išli na WC, zaboravite na svjetlo.

Ako ne možete odspavati u komadu cijelu noć, jer morate na WC, probajte tijekom dana biti više tjelesno aktivni. Najnovije je istraživanje pokazalo kako biste na taj način mogli riješiti noćne odlaske na zahod – ako nije riječ o ozbiljnijem zdravstvenom stanju ili bolesti.

Američki su istraživači analizirali podatke tisuća muškaraca kako bi ustanovili stopu učestalosti nokturije, tj. učestalog buđenja iz sna zbog mokrenja. Ova je pojava česta kod starije populacije, a može biti posljedica jednostavno povećanog unosa tekućine prije spavanja ili nekog ozbiljnog patološkog stanja (npr. šećerne bolesti, kroničnog zatajenja bubrega ili dobroćudnog povećanja prostate).

U odnosu na tjelesno neaktivne muškarce, ispitanici koji se tjelesnom aktivnošću bave barem jedan sat tjedno izloženi su 13 posto višem riziku od nokturije te 34 posto povišenom riziku od izražene nokturije. Ako vas muči ovaj problem, možda biste mogli u svoj tjedni raspored ubaciti više hodanja (uz žustriji tempo), bicikliranje, lagano džogiranje ili plivanje. Sve su ove aktivnosti izrazito zdrave za smanjenje rizika od mnogih bolesti, a uz zdravo tijelo imat ćete više samopouzdanja.

Na koji način može tjelesna aktivnost ukloniti simptome noćnih posjeta WC-u? Istraživači tvrde kako dobrobiti leže u smanjenju tjelesne težine, poboljšanju sna, smanjenju upala i smanjenju aktivnosti živčanog sustava.

Studiju su objavili stručnjaci Medicinskog fakulteta Stritch Sveučilišta Loyola iz Chicaga u časopisu Medicine & Science in Sports & Exercise.

U prosjeku, noćne posjete WC-u problem su za svakog petog ispitanika u SAD-u. Štoviše, ovi muškarci su primorani dva puta prekinuti svoj san i otići na zahod. Ovakvi prekidi sna koji se ponavljaju iz noći u noć mogu same po sebi uzrokovati zdravstvene probleme u obliku depresije, kroničnog umora ili padova.

Važno za zapamtiti: bez svjetla!

Po noći naš organizam stvara seratonin, hormon sreće, i melatonin, hormon sna, no ako se probudite i upalite svjetlo, stvaranje ovog hormona pinealne žlijezde prestat će. Melatonin pomaže u regulaciji spavanja i drugih tjelesnih procesa, stoga, sljedeći put kada se po noći budite kako biste išli na WC, zaboravite na svjetlo.

K. Pužar

 Prati nas na Viber Public Chatu!