Prehrana majke - kako se hraniti u trudnoći i za vrijeme dojenja

Shutterstock 467893094

Prema podacima i savjetima medicinske struke, primjerena prehrana u trudnoći je od iznimne važnosti, kako za majku tako i za bebu.

Trudnoća je razdoblje povećane metaboličke aktivnosti kada se u organizmu buduće majke događa niz promjena za koje je od iznimne važnosti pravilan unos vitamina, minerala i ostalih nutrijenata. 

Vrlo često kod trudnica postoji deficit nekog od potrebnih vitamina i minerala te treba pažljivo planirati unos hranjivih tvari.

U majčinom tijelu dolazi do hormonalnih promjena koje utječu na promjenu načina razgrađivanja hranjivih tvari, a upravo to je razlog što se tijekom trudnoće mijenja potreba za vitaminima, mineralima i hranjivim tvarima. 

Što bi trebale jesti trudnice? 

1. Prehrana u prvom tromjesečju  

U prvih dvanaest tjedana trudnoće razvija se embrij i formiraju svi važni organi kod bebe, a počinje i razvoj mozga, kralježnice i srca. Kako se radi o važnom razdoblju za razvoj bebe, trudnice moraju unositi dovoljno folne kiseline i drugih makronutrijenata. Željezo i vitamini B6 i B12 doprinose smanjenju umora i iscrpljenosti, a željezo ima važnu ulogu u razvoju crvenih krvnih zrnaca i hemoglobina. 

Namirnice koje sadrže najviše željeza;

  • kamenice 
  • proso
  • crveno meso
  • sjemenke bundeve i lana
  • soja
  • iznutrice (npr. jetrica)

Namirnice koje sadrže vitamin B

  • žitarice
  • povrće
  • perad
  • riba
  • avokado
  • banana
  • jaja
  • mliječni proizvodi

2. Prehrana u drugom i trećem tromjesečju

U ovom razdoblju organizam trudnice ima povećanu potrebu za omega- 3 masnim kiselinama jer u to vrijeme počinje brzi razvoj bebinog mozga i oka. Željezo, vitamini B6, B12, A, C, D i ostale mikrohranjive tvari imaju važnu ulogu u razvoju ploda, rastu tkiva, diferencijaciji stanica, imunološkom sustavu i zdravlju kostiju. 

Namirnice koje sadrže omega -3 masne kiseline

  • riba (losos, tuna, sardina...)
  • orasi (brazilski i australski oraščići)

Zabranjen je alkohol i potrebno je minimalizirati unos natrija te unos rafiniranih šećera. Često se napominje kako nije poželjno konzumirati ribu ukoliko ne znamo porijeklo (kontrola uzgoja) te školjke i konzervirane namirnice. Sve ovo može potencijalno biti toksično za mali organizam.

3. Nakon poroda

I nakon poroda mama treba nastaviti sa zdravom i uravnoteženom prehranom. To će joj uvelike pomoći u oporavku nakon poroda, ali i lakšem suočavanju s izazovima majčinstva.

Tijekom tog perioda se dodatno povećava dnevna potreba za energijom i određenim mikronutrijentima zbog dojenja. Dojenje je iznimno važno i za bebu i za mamu, jer djetetu pruža najbolju moguću hranu, a u isto vrijeme stvara blisku vezu između mame i bebe.

Kvaliteta majčinog mlijeka ovisi o prehrani, tj. o tome kakve i koliko će hranjivih tvari mama unositi u sebe. Zato je jako važno redovito unositi dovoljno svih potrebnih vitamina, minerala i mikrohranjivih tvari, kako bi svojoj bebi pružila najbolju moguću hranu.

Svi smo svjesni činjenice da je samo prehranom vrlo teško unijeti sve potrebne hranjive tvari, stoga se mamama preporučuje uzimanje dodatka prehrani koji osigurava optimalnu razinu svih hranjivih tvari. Kada govorimo o optimalnoj razini hranjivih tvari, Elemama, dodatak prehrani namijenjen za razdoblje nakon poroda, idealan je prijatelj svakoj mami i bebi.

Sadrži važne omega-3 masne kiseline (DHA) koje, kroz majčino mlijeko, pomažu u normalnom razvoju bebinog mozga i vida, što je u prvoj godini života od ključne važnosti.

Dodatak prehrani nije zamjena uravnoteženoj i raznovrsnoj prehrani. Preporučamo uzimanje dodataka prehrani u okviru raznovrsne i uravnotežene prehrane te zdravog načina života.

Broj odobrenja: L.HR.MKT.09.2018.2822 

Plaćeni oglas 

Foto: Shutterstock

 Prati nas na Viber Public Chatu!