Više od pola putnika iz Hrvatske (51%) kaže da bira odredište zbog izvrsne hrane ili pića 54% putnika iz Hrvatske vjerojatno će potražiti lokalne tržnice s uličnom hranom Malezija, Tajvan, Japan i Brazil među najpopularnijim su svjetskim odredištima za otkrivanje lokalne hrane
Ako postoji nešto oko čega se većina slaže, to je činjenica da je hrana jedan od ključnih faktora prilikom biranja odredišta za putovanje. Prema Booking.com-ovim podacima od više od 50.000 svjetskih putnika, 61% putnika kaže da bira odredište prema izvrsnoj hrani ili piću. Ne može se poreći važnost gastronomskog turizma jer više od trećine (34%) svjetskih putnika, što se povećava na 40% među milenijskom generacijom, planira u 2018. godini otići na putovanje vezano uz gastronomiju. Samo 15% putnika iz Hrvatske planira gastronomsko putovanje u ovoj godini.
Gotovo pola (49%) svjetskih putnika i dalje želi biti još pustolovnija što se tiče vrste hrane na putovanjima, što se povećava na čak 60% među milenijskom generacijom. Jedan je način za to isprobavanje lokalnih specijaliteta na putovanju. Zapravo, gotovo dvije trećine (64%) svjetskih putnika želi u 2018. godini isprobati više lokalnih specijaliteta. Za Hrvatsku su rezultati malo drugačiji pa samo 35% putnika iz Hrvatske želi više pustolovine pri odabiru hrane na putovanjima, a 63% želi u ovoj godini isprobati više lokalnih delicija.
Lokalni specijaliteti: mjesta koja trebate posjetiti
Neka od najboljih mjesta na kojima možete kušati jela domaće kuhinje nalaze se u jugoistočnoj Aziji, uz regionalne specijalitete kao što su dim sum, rezanci i pho. Možda onda i nije slučajnost da ljubitelji hrane koji žele kušati različite specijalitete također dolaze iz tog područja – 57% Azijata navodi kako traže nove specijalitete koje bi kušali ove godine.
Top destinacije za kušanje lokalne hrane
- Ipoh, Malezija
- Kaohsiung, Tajvan
- Nagoya, Japan
- Johor Bahru, Malezija
- João Pessoa, Brazil
- Ho Chi Minh, Vijetnam
- Sarajevo, Bosna i Hercegovina
- Colmar, Francuska
- Lima, Peru
- Catania, Italija
- Beograd, Srbija
Tržnice s uličnom hranom
Više od pola putnika iz Hrvatske (54%) ove će godine vjerojatno potražiti tržnice na kojima se nudi lokalna ulična hrana, a to je i odlična lokacija na kojoj se hrana može kušati. Više od polovice globalnih putnika (54%) želi doživjeti jedinstveno gastronomsko iskustvo na svom putovanju, a pokretni restorani savršen su način da ta želja ostvari. Milijuni recenzija na Booking.com-u, koje ostavljaju putnici, otkrivaju top destinacije za ostvarivanje tih jedinstvenih gastronomskih iskustava:
Top destinacije za uličnu hranu
Top destinacije za pokretne restorane
- Jeonju, Južna Koreja
- Portland, SAD
- Hsinchu, Tajvan
- Sao Paulo, Brazil
- Marrakech, Maroko
- Seoul, Južna Koreja
- New York City, SAD
- Bangkok, Tajland
- Mexico City, Meksiko
- Istanbul, Turska
Fotografije tako realistične da biste ih mogli pojesti
Društveni mediji prepuni su fotografija koje prikazuju putovanja i pustolovine foodieja. Prekrasna, živopisna i neobična hrana odličan je način da popunite sadržaj na svojim društvenim mrežama i prilika da s drugima podijelite lokalnu hranu koju ste otkrili. Petina putnika iz Hrvatske (20%) ove godine planira snimiti više fotografija hrane. Ta je želja najpopularnija među azijskim putnicima koji dolaze iz Kine (65%), Indije (57%), Tajlanda (53%), Indonezije (50%) i Hong Konga (48%).
Pepijn Rijvers, Viši potpredsjednik i Direktor odjela za marketing Booking.com-a komentira: „Hrana igra iznimno važnu ulogu pri odabiru odredišta za putovanje, a u konačnici bitno utječe na cjelokupni doživljaj. Kušanje lokalne i ulične hrane izvrstan je način za putnike da upoznaju lokalnu kulturu, postanu dio lokalne zajednice i isprobaju nešto novo i drugačije. Naše preporuke na temelju stvarnih recenzija gostiju mogu vam pomoći da lakše pronađete najbolja mjesta i nova mjesta u kojima možete otkriti nove okuse iz svih dijelova svijeta!”
Ovo neovisno Istraživanje proveo je Booking.com na uzorku odraslih ispitanika koji su bili na putovanju u prošlih 12 mjeseci/planiraju ići na putovanje u sljedećih 12 mjeseci. Sudionici su ispunili online anketu u listopadu 2017. godine.