Novi projekt Telemacha i srednja.hr učenicima pruža praktične alate za komunikaciju, timski rad i profesionalni razvoj.
Samo svaki treći srednjoškolac, kako je pokazala najnovija anketa koju su proveli Telemach i portal srednja.hr, smatra se spremnim za ulazak na tržište rada. Mladi ističu potrebu za podrškom u razvoju karijernih vještina, jačanju motivacije te usavršavanju komunikacijskih i međuljudskih kompetencija.
Na takve njihove potrebe odgovara Job Lab, projekt osnaživanja učenika strukovnih škola za uspješan izlazak na tržište rada. U suradnji s Hrvatskom gospodarskom komorom, Udrugom Dobar dan i portalom srednja.hr, pokrenuo ga je Telemach Hrvatska, a premijerno je predstavljen u Regionalnom centru kompetentnosti Medicinske škole Bjelovar, gdje je integriran u školski kurikulum.
Zašto su meke vještine ključne?
– Strukovna zanimanja danas u Hrvatskoj bira čak 70% srednjoškolaca, što pokazuje njihovu važnu ulogu u društvu i gospodarstvu. No osim stručnih znanja, ključne su i interpersonalne i emocionalne vještine, posebno u profesijama zdravstvene skrbi. Kroz suradnju s obrazovnim institucijama i lokalnim zajednicama želimo učenicima omogućiti razvoj vještina koje tehnologija i AI ne mogu zamijeniti, a koje su ključne za zapošljavanje i otpornije društvo – istaknuo je Mislav Galler, član Uprave i glavni komercijalni direktor Telemacha.

Cilj projekta tako je razvijanje mekih vještina, samopouzdanja i emocionalne stabilnosti mladih, uz konkretne alate za donošenje informiranih karijernih odluka i jačanje komunikacijskih, pregovaračkih i poduzetničkih sposobnosti.
– Job Lab obogaćuje naš kurikulum znanjima koja su izuzetno važna za što spremniji izlazak mladih na tržište rada. Vještine koje stječu u sklopu ovog programa osnažuju ih za komunikaciju s pacijentima, timski rad i donošenje odluka u stvarnim profesionalnim situacijama. Takav pristup pomaže im graditi samopouzdanje i kompetencije važne za uspješan razvoj karijere u ovoj zahtjevnoj, ali izuzetno važnoj humanoj profesiji te dugoročno doprinosi razvoju i kvaliteti zdravstvene skrbi u regiji – poručila je Višnja Horvat, profesorica Medicinske škole Bjelovar.
Interaktivni moduli i praktične vještine
Kroz interaktivne module, sudionici Job Laba razvijaju komunikacijske i pregovaračke vještine, uče kako se zauzeti za sebe, donositi sigurnije odluke i nositi s izazovima. Također, stječu osnovna znanja o poslovnom planiranju i poduzetništvu, uključujući strategije nastupa na tržištu i korištenje digitalnih financijskih alata.
– Prvi modul Job Laba bio je stvarno zanimljiv i koristan. Naučili smo kako bolje komunicirati, predstaviti svoje ideje te kako raditi u timu. Osjećam se sigurnije kada trebam govoriti pred grupom ili rješavati zadatke zajedno s drugima, a ove će mi vještine pomoći da se osjećam spremnije za budući posao u zdravstvu – kaže Marko Mikačević, učenik petog razreda za zanimanje medicinska sestra/medicinski tehničar opće njege.

Da su stručna znanja temelj zdravstvenog sustava, no uspjeh u svakodnevnom radu uvelike ovisi i o mekim vještinama, napomenuo je pak Igor Malešević, mag. med. tech, pomoćnik ravnateljice za sestrinstvo iz Opće bolnica “Dr. Anđelko Višić” Bjelovar.
– Mladi koji dolaze u naše ustanove moraju imati razvijene komunikacijske vještine, emocionalnu otpornost i sposobnost prilagodbe u dinamičnim situacijama. Oni koji razvijaju meke vještine, ujedno su spremniji za rad s pacijentima, timsku suradnju i profesionalni razvoj – zaključio je.
Šira podrška i budući planovi
– Hrvatska gospodarska komora aktivno povezuje obrazovanje i tržište rada kroz brojne edukacije i projekte koji učenicima pružaju konkretne vještine tražene kod poslodavaca. Kroz radionice Job Laba želimo prenijeti znanje i motivirati mlade da zakorače u poslovni svijet, od razvoja poslovne ideje do prvih koraka u poduzetništvu – kazao je Dragan Kovačević, potpredsjednik HGK za poljoprivredu i turizam.
Anketa Telemacha i portala srednja.hr pokazala je da mladi prepoznaju važnost vještina poput prilagodljivosti, brzog učenja, smirenosti u nepredviđenim situacijama i suradnje s različitim ljudima. Ipak, u nekim područjima osjećaju nedostatak samopouzdanja.
– Najviše samopouzdanja učenici imaju u digitalnim vještinama, dok im izazov predstavljaju prezentacijske vještine, proaktivnost i sposobnost smirenog reagiranja u neočekivanim situacijama. Job Lab im nudi priliku da razvijaju unutarnju otpornost i s više sigurnosti zakorače u profesionalnu budućnost – naglasio je Marko Matijević, osnivač i glavni urednik portala srednja.hr.

Projekt su podržali i Valerija Turk-Presečki, v.d. ravnateljice Medicinske škole Bjelovar, te župan Bjelovarsko-bilogorske županije Marko Marušić.
– Ovaj projekt ulaganje je u mlade, buduće nositelje razvoja naše zajednice. Pružajući im alate za profesionalni rast, jačamo lokalno gospodarstvo i kvalitetu života u našoj županiji – istaknuo je.
Nakon uspješne premijere u Bjelovaru, Job Lab planira i širenje aktivnosti na učenike strukovnih škola diljem Hrvatske.
(Ida Balog)




