Nismo ni svjesni svih poruka koje nam šalju kreatori “čarolije”: osim zaključaka o vječitoj borbi između dobra i zla, filmovi nas bombardiraju prehrambenim i potrošačkim proizvodima, koji ne moraju uvijek biti za naše dobro.
Firme plaćaju vrtoglave sume kako bi baš njihov
proizvod bio prikazan u dva-tri kadra filma, a istraživanje je pokazalo kako su
prehrambeni proizvodi na velikom planu u pravilu nezdravi i djeci šalju krivu
poruku o prehrani.
Istraživači su pregledali uspješnih 200 filmova
koji su bili uvršteni u ljestvicu top 20 hitova između 1996. i 2005. godine, te
analizirali marke namirnica, pića i restorane koji se javljaju u njima.
Čak je 69 posto filmova uključivalo barem jednu
vrstu hrane, pića ili restoran, a najčešće su prikazani slatkiši, slane
grickalice, zašećerena pića i restorani brze hrane.
Većina proizvoda je bila prepuna kalorija, a
siromašna nutrijentima.
“Naši zaključci pokazuju kako popularni
filmovi omogućavaju još jedan medij kroz koji se promovira hrana siromašna
nutrijentima”, tvrdi autorica istraživanja, doktorica Lisa A. Sutherland s medicinskog fakulteta u Darthmouthu.
Autorica također ističe
kako su se Coca-Cola i Pepsi obvezali da se neće reklamirati u dječjim
televizijskim emisijama, međutim, “ovi se proizvodi redovito pojavljuju u
filmovima namijenjenima djeci i tinejdžerima”.
K. Horvat