Hrvatska udruga proizvođača bezreceptnih lijekova – HUPBR/CASI ove godine po prvi puta organizira javnozdravstvenu kampanju “Zapitaj se za zdravlje!” kojom se hrvatske građane želi potaknuti na veću brigu o zdravlju te im ukazati na dobrobiti koje proizlaze iz zdravijih životnih navika.
Kampanja će se sastojati od sljedećih aktivnosti:
- Okrugli stol (5. lipnja 2012.) na kojemu će biti predstavljeni rezultati istraživanja o povjerenju koje pacijenti imaju u svoje ljekarnike posebno kad je riječ o liječenju blažih bolesti poput prehlade, začepljenja nosa, blaže nesanice, menstrualnih bolova, zatvora, herpesa, proljeva, zanoktica, žgaravice, povišene temperature, glavobolje i probavnih problema
- Aktivnosti u ljekarnama (15. lipnja 2012.) – aktivnije sudjelovanje ljekarnika putem informiranja pacijenata o kampanji “Zapitaj se za zdravlje!“ isticanjem promotivnih materijala, dijeljenjem letaka te uputama o mogućnostima dobivanja informacija liječenju blažih bolesti i unapređenju zdravlja kod svojih ljekarnika
- Zid zdravih odluka (16. lipnja 2012.) – postavljanje panoa u središtu Zagreba na kojemu će pojedinci moći upisati svoje konkretne zdrave odluke
Poruke koje će Udruga HUPBR/CASI tijekom javnozdravstvene kampanje “Zapitaj se za zdravlje!“ uputiti javnosti se odnose na potrebu promjene životnih navika i svakodnevnu primjenu barem jedne od zdravih odluka: tjelesna aktivnost, zdravija prehrana, odustajanje od loših navika poput pušenja, te odgovorno samoliječenje. Naša je namjera potaknuti brigu, odgovornost i svjesnost pojedinca za vlastito zdravlje i za zdravlje svoje obitelji kao i ukazati da zdrave životne navike mogu dovesti do poboljšanja općeg zdravstvenog stanja pojedinca, te čak izliječiti ili ublažiti brojne zdravstvene tegobe ili blaže bolesti.
U tom smislu pojedince treba potaknuti da odgovorno promisle o svom vlastitom zdravlju jer se na zdravlje dugoročno može utjecati promjenom stila života. Namjera kampanje “Zapitaj se za zdravlje!“ je, stoga, kod pojedinaca osvijestiti činjenicu da je zdravlje u njihovim rukama te da donošenjem zdravijih odluka u velikoj mjeri mogu utjecati na što dulji aktivan život te zdravu starost.
Jedna od osnovnih poruka kampanje je i da svi u zdravstvenom sustavu moraju raditi na stvaranju sigurnijeg okruženja koje će pomoći pojedincu da donese ispravne i zdrave odluke po vlastito zdravlje ali i sigurnu primjenu lijekova i proizvoda iz područja samoliječenja.
Tijekom kampanje “Zapitaj se za zdravlje!“ je važno naglasiti i uloge zdravstvenih institucija, stručnih udruga i pojedinaca u Hrvatskoj poput Ministarstva zdravlja, Agencije za lijekove i medicinske proizvode, liječnika obiteljske medicine, ljekarnika, nutricionista i farmaceutske industrije.
Ordinacija.hr