O prvom edukacijskom programu online komuniciranja za poliklinike i ordinacije razgovarali smo s pokretačima Mirelom Španjol Marković, direktoricom Ciceron komunikacija i Davorom Runje, direktorom Drap agencije.
Kako ste se upravo vi i vaše dvije tvrtke ujedinili u ovaj
 poduhvat? Iz kojih razloga?
Početkom godine i Ciceron i Drap počeli su dobivati znatno više
 upita od raznih poliklinika, ali i ordinacija, za različite aspekte online
 komunikacije i oglašavanja. Kako je Ciceron komunikacije jedna od vodećih
 hrvatskih tvrtki za poslovnu edukaciju, a Drap višestruko nagrađivana digitalna
 agencija te zajedno u potpunosti pokrivamo cijelo područje online
 komuniciranja, upravo smo iz tih razloga odlučili ponuditi integrirani
 edukacijski program online komuniciranja ciljnoj publici koja trenutno ima jaku
 potrebu za time.
 
Zašto baš online komunikacije za poliklinike, a ne za neku drugu
 industriju?
Zdravstvo je vrlo specifična djelatnost. S jedne strane je vrlo
 zahtjevno i dobra priprema je nužna i neophodna za učinkovitu komunikaciju, a s
 druge strane potencijal je ogroman na domaćem i pogotovo na stranim tržištima.
 No to ne znači da samo ova industrija ima potrebnu za što učinkovitijim online
 komuniciranjem, već samo da je njihova potreba trenutno najizraženija. Štoviše,
 na ovaj način omogućavamo veći pristup valjanim i provjerenim informacijama o
 zdravlju na internetu, što je u interesu ne samo poliklinika nego i građana
 koji svakodnevno traže takve informacije na internetu.
Koje su prednosti online komunikacije?
Internet postaje primarno mjesto za informiranje o zdravlju i
 uslugama u zdravstvu. Današnji pacijenti prije odlaska doktoru pročitaju članke
 na Wikipediji o svojim bolestima, raspitaju se o određenom doktoru na forumu,
 pročitaju blogove ljudi koji su imali slična iskustva i odaberu za inicijalni
 pregled polikliniku koja se oglašava na Googleu ili koju prate na
 Facebooku. Ljudi vole u potpunosti razumjeti problem prije nego što ga
 krenu rješavati, a pogotovo ako se radi o zdravlju. Online komunikacijom
 poliklinike mogu svoju djelatnost približiti korisnicima, objasniti im
 riječima, slikom i videom sve što ih zanima i demistificirati zdravstvo te im
 omogućiti što izravniju komunikaciju i veću dostupnost provjerenim
 informacijama.
O čemu će sve biti riječ na ovoj edukaciji?
Na ovoj edukaciji obradit ćemo glavne online komunikacijske
 kanale: e-mail komunikaciju, newslettere, blogove, web stranice te društvene
 mreže s posebnim naglaskom na Facebooku. Bavit ćemo se i Google te Facebook
 oglašavanjem. Edukacija je praktične prirode što znači da ćemo koristiti
 primjere iz prakse i iskustva. Gradivo će se obrađivati u vidu interaktivne i
 individualizirane radionice s vježbama i uputama. Nakon teoretskog
 objašnjavanja polaznici će sami ili u grupama uvježbavati naučeno uz kompletnu
 asistenciju predavača na svakom koraku. Cilj nam je nakon ova dva dana
 edukacije podučiti polaznike kako i što komunicirati online, osposobiti
 ih da znaju odabrati i upravljati baš onim komunikacijskim online kanalima koji
 ih najbrže i najučinkovitije povezuju s onima koji ih trebaju. Najvažnije od
 svega je da ih osposobimo da počnu primjenjivati naučeno u svom svakodnevnom
 poslu.
Koliko ljudi komuniciraju online o zdravlju?
Prema statistikama, više od 1.200.000 Hrvata na internetu traži
 zdravstvene informacije, što je više od 50 posto Hrvata koji koriste računalo
 redovito. Taj se broj svakim danom povećava, jer što je veći broj zdravstvenih
 informacija, veća je i potražnja za njima.
Može li nečija online (ne)prisutnost danas biti od presudnog
 značaja u odabiru poliklinike?
Prvi korak prikupljanja informacija o simptomima i bolestima je
 internet i tu leži prilika za prvi kontakt s potencijalnim pacijentom – bila to
 pretraga na Googleu, blog članak o bolesti ili Facebook status koji poziva na
 preventivni pregled. Poliklinike koje uspješno ostvare taj prvi kontakt osjetit
 će direktnu korist u svom poslovanju. Najvažnije je da se poliklinike
 približe svojim potencijalnim pacijentima kroz online komunikaciju što će im
 zaisgurno uvelike pomoći u samom poslovanju, ali i u izgradnji postojanijih
 odnosa sa svojim (potencijalnim) pacijentima.
Koji su to sve online komunikacijski kanali na raspolaganju
 poliklinikama danas?
Širok je raspon online komunikacijskih kanala koje mogu
 koristiti poliklinike i ordinacije u svom radu, a to su e-mail, web stranice,
 Facebook, Twitter, LinkedIn, blogovi, newsletteri, Youtube, online
 oglašavanje… Online komunikacijskih kanala je mnogo, samo treba znati prepoznati
 one koji najviše odgovaraju pojedinoj poliklinici i njenim potencijalnim
 pacijentima te se prilagoditi svakom od njih i različito im pristupiti. Upravo
 ovom edukacijom osposobljavamo poliklinike i ordinacije da znaju odabrati i
 upravljati baš onim komunikacijskim online kanalima koji ih najbrže i
 najučinkovitije povezuju s onima koji ih trebaju.
Koji su najučinkovitiji od njih?
Različiti komunikacijski kanali su najučinkovitiji za različite
 specijalizacije i različite ciljne skupine. Naš cilj je demistificirati
 raspoložive komunikacijske kanale kako bi svatko znao infomirano izabrati one
 koje mu najviše odgovaraju. Treba također imati na umu da koje god kanale
 odaberemo, trebamo ih redovito administrirati i voditi računa da smo uvijek na
 raspolaganju našim korisnicima.
Koji su benefiti ove edukacije za poliklinike?
Osnovna korist je znati odabrati i koristiti online
 komunikacijske kanale od kojih možemo očekivati najveću korist za uloženo
 vrijeme i ostale resurse za svoju polikliniku. Mnoge poliklinike nisu ni
 svjesne koliko je online komunikacijski svijet danas moćan, a mi im ga želimo
 približiti i omogućiti im da izvuku najviše i najbolje iz njega. 
Gdje i kada će se održati prva serija edukacija?
Održat će se 19. i 20. travnja 2013., u petak i subotu, u Hypo Centru. Svi
 zainteresirani mogu saznati više o samom programu i prijaviti se na www.ciceron.hr
Ordinacija.hr

Zašto baš online komunikacije za poliklinike, a ne za neku drugu



