Danas je u Zagrebu u prostorijama Zaklade Hrvatska kuća srca predstavljena nacionalna kampanja ‘Oživi me’.
Riječ je o prvoj kampanji kojom se želi podići razina svijesti građana te educirati širu javnost o važnosti poznavanja postupaka oživljavanja. Zbog nepružanja ovih jednostavnih postupaka osobi u srčanom zastoju, samo u Hrvatskoj gubimo čak 9000 ljudskih života godišnje (djece, mladih športaša, starijih ljudi). Jedna osoba svakog sata umre od nagle srčane smrti u Hrvatskoj. Na razini Europe se radi o 350.000 ljudi godišnje koji umru od srčanog zastoja izvan bolnice – kao da se dva puna “jumbo-jeta” svaki dan sruše, bez preživjelih.
Pravovremena reanimacija od strane svjedoka – laika povećava preživljavanje za čak dva-tri puta
Za uspjeh preživljavanja osobe koja je doživjela srčani zastoj izvan zdrastvenih ustanova neophodna je pravovremena pomoć i reakcija osobe koja se našla u blizini. Ako uzmemo u obzir da je vrijeme dolaska hitne pomoći u urbanim naseljima do deset minuta, svake minute se šanse za preživljavanja osobe smanjuju za 10 – 12 posto. Ako se osoba ne pokuša oživjeti unutar tih prvih minuta od srčanog zastoja, doći će do trajnog oštećenja mozga.
Tijekom listopada u gradovima diljem Hrvatske će se građanima omogućiti praktično vježbanje postupaka oživljavanja na lutkama uz stručan nadzor. Predstavnici kampanje mole sve ljude dobre volje da budu aktivni na njihovim društvenim mrežama (Facebook, Instagram, Youtube), te svojim komentarima i upitima aktivno sudjeluju u edukaciji javnosti o važnosti poznavanju jednostavnih postupaka oživljavanja.
Web aplikacija kampanje “Oživi me” postaje aktivna od 1. listopada, a putem nje ćete moći rješavati on-line kvizove o poznavanju postupka oživljavanja te dopuniti ili obnoviti svoje znanje.
Bez potpore javnosti kampanja neće postići željeni uspjeh.
GNK Dinamo je odmah prepoznao važnost ove kampanje i pridružio se ulozi glavnog ambasadora.
“Znamo kako je u svijetu nogometa bilo već dosta nesretnih slučajeva u kojima su igrači umirali i mislim da je sjajno što će naši igrači biti obučeni pomoći u takvim situacijama; ne samo na terenu nego i drugdje. Ne daj Bože, ali tko zna kada ćemo se naći u sitaciji kada će nekome trebati pomoć. Kada sam čuo ove brojke o tome koliko je potrebno vremena da bi se pružila pomoć nekome tko ima problema sa srcem i koliko je svaka minuta bitna, dobio sam još jednu potvrdu kako je ova akcija itekako potrebna.”, izjavio je kapetan dinama Josip Šimunić.
Kampanju su predstavili akademik Davor Miličić, upravitelj Zaklade Hrvatska kuća srca, predsjednik Hrvatskog kardiološkog društva i dekan Medicinskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, Ivana Portolan Pajić dr.med., član Upravnog odbora Zaklade Hrvatska kuća srca, Josip Družijanić dr.med, predsjednik Udruge StEPP, u ime Ministra zdravlja dr. Danica Kramarić, načelnica Sektora za promicanje i zaštitu zdravlja, Matija Vuica, ambasadorica kampanje koja je za potrebe ove kampanje dizajnirala majice, te kapetan GNK Dinamo, Josip Šimunić, u ime GNK Dinamo koji se nalazi u ulozi ambasadora kampanje. Podršku samoj kampanji izrazili su brojni poznati građani Republike Hrvatske, među kojima su bili Barbara Kolar, Josip Šimunić, Matija Vuica, te ostali ambasadori kampanje- Ana Šimić, Iva Balaban, Mia Kovačić, Ana Stunić, Ana Brdarić Boljat, Mara Bratoš i Nenad Korkut.
Nositelji kampanje su Zaklada Hrvatska kuća srca i Hrvatsko kardiološko društvo, a kreator i suorganizator kampanje je Udruga StEPP, a podršku cijelom projektu su izrazili Ministarstvo zdravlja, Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta te Hrvatski zavod za javno zdravstvo. Nositelj kampanje je Zaklada Hrvatska kuća srca osnovana od Grada Zagreba radi promicanja i unapređenja kardiovaskularnog zdravlja. Suorganizatori kampanje su Hrvatsko kardiološko društvo sa stručnom potporom te Udruga StePP čiji su članovi, mladi liječnici i studenti Medicinskog fakulteta u Zagrebu osmislili ovu kampanju te će biti njeni provoditelji diljem Hrvatske.
Više informacija potražite na internet stranici kampanje ozivi.me
Ordinacija.hr