Povratak klasičnih parfema - Ordinacija.hr
Ljepota

Ljepota

Povratak klasičnih parfema

Jedna od većih strasti žena, uz torbice i cipele, su parfemi. Oni zadaju pečat prepoznatljivosti svakoj osobi koja ga nosi, podižu nam raspoloženje i omogućuju svakodnevno prisjećanje na neke lijepe trenutke koje smo iskusili. Parfemi su blic terapija!

Klasični mirisi ponovo su in, tvrde brojke koje se okreću u
parfumerijama i drogerijama. Zbog kojeg su razloga određeni mirisi tako
popularni i što je to u njima da nam se sviđa? Neke osobe mogu godinama koristiti
samo jedan miris i biti vjerne jedino njemu. S druge strane, mnogi koriste
nekoliko mirisa paralelno: odaberu parfem prema raspoloženju tog dana.

“Kad
otkrijemo miris koji zaista volimo, u njemu će biti veliki broj sastojaka koji
imaju pozitivne asocijacije zbog kojih se osjećamo dobro. Sam po sebi, parfem
postaje miris koji ima pozitivne asocijacije te se zbog njega osjećamo
sigurnima, osiguranima, sretnima i dobro”, objasnio je specijalist za
mirise Roja Dove.

Ovih
je dana u poznatoj londonskoj robnoj kući Harrods otvorena izložba posvećena
povijesti parfema, a u tom je povodu Daily
Mail
složio pregled 20 klasičnih mirisa koji su i dalje među
najprodavanijima.

1.  Chanel No 5 – Chanel

Omiljeni
miris glumice Marilyn Monroe i dalje je najprodavaniji parfem na svijetu. Za
njega je zaslužna Coco Chanel, koja je 1921. godine prihvatila petu verziju
predloženog mirisa. I tako je svjetski bestseler dobio svoje ime, No 5.

2.
Shalimar – Guerlain

Inspiriran
orijentalnom ljubavnom pričom o indijskom caru koji je upoznao svoju odabranicu u
vrtovima Shalimara i za nju sagradio Taj Mahal, ovaj je miris 1925. godine
izazvao pravu revoluciju. Egzotični miris jasmina, ruže i vanilije i danas je
jednako primamljiv kao i prije 85 godina.

3.
L`Air du Temps – Nina Ricci

Unatoč
tome što je star 60 godina, svakih se pet sekundi diljem svijeta proda jedna
bočica ovog mirisa.

4.
Joy – Jean Patou

Jean
Patou stvorio je ovaj parfem za svoju klijentelu koja nakon Velike depresije
1930. više nije mogla putovati u Pariz. S obzirom da su se koristili
najdragocjeniji sastojci, dobio je naziv “najskuplji miris na
svijetu”. Ime Joy (Radost) značajno je odabrano kako bi se pobjeglo
prisjećanju na stvarnost i turobnost velike gospodarske krize. Bočica ove
radosti sadrži 10600 cvjetova jasmina i 336 svibanjskih ruža.

5.
Poison – Christian Dior

Izrazito popularan u 80-ima, upečatljive ljubičaste bočice i
otrovnog mirisa, Poison je sažeo tu eru. Tada je sve bilo veće, podređeno
hedonizmu i uživanju. Ove je godine porasla prodaja Poisona za čak deset posto.

Ostatak pročitajte na stranici Daily Maila. Želimo čuti i vaše mišljenje: koji je vaš omiljeni miris?

K. Horvat

Ordinacija preporučuje

card-icon

Zdravstveni adresar

S lakoćom pronađite ordinaciju, ljekarnu, polikliniku i drugo.

card-icon

Baza bolesti

Nešto vas boli ili smeta? Prije odlaska liječniku možete se informirati ovdje.

Možda će vas zanimati i ovo