Moja priča o kozmetici...

zena-krema-parfumerija

Posljednjih desetak godina kozmetička znanost moja je svakodnevnica, a jutarnja kava i vijesti iz health & beauty "mašinerije“ postali su obvezni početak svakog radnoga dana.

I nakon nekoliko desetaka tona novina koje su do sada prošle kroz moje ruke, još uvijek se iznova uspijem iznenaditi bombastičnim naslovima poput "Bez bora za 24 sata!“, "Celulit nestaje za 5 minuta“, "Vaši prištići nestaju nakon SAMO jednog nanošenja!“ ili "Nakon ove kapsule vaša kosa raste NEVIĐENOM brzinom!“... Vjeruje li netko u to?! I onda se zapitam kako to da ne hodamo svi po ulicama savršeni poput kakvih besprijekornih hollywoodskih (čitaj: retuširanih) zvijezda, i tko kasnije tješi sve te silne žene (i suvremenog muškarca) nakon što uzaludno ispeglaju kreditne kartice za čarobni kozmetički proizvod, te držeći palčeve i svakojake zečje repove po džepovima, mantraju da su ovaj puta zaista kupili "sveti gral mladosti i ljepote“!

NjegaVjerujem da je svatko od nas u životu barem jednom ušetao u najsuvremeniju drogeriju, taj rajski vrt kozmetike prepun šarenih, sjajnih, blistavih krema i sofisticiranih seruma, i pritom "pokleknuo“ u kupovini najnovijeg kozmetičkog bestsellera, a da nije mogao niti pročitati, a kamoli izgovoriti taj magični aktivni sastojak (koji, usput, cvjeta samo jednom u 5 godina na najvišem planinskom vrhu i beru ga isključivo plemenite djevojke kraljevske krvi po tehnici staroj tisuću godina?!)... Osjećamo li se prevarenima, nakon što nas prođe taj zanos?!

Na moju sreću, cijeli svoj stručni rad posvetila sam i posvećujem upravo proučavanju suvremenih kozmetičkih sastojaka, a pogotovo današnjih revolucionarnih rješenja u dermofarmaciji, stoga danas vrlo teško nasjedam na takve priče za laku noć... Ali jedna tužna i istinita priča, koju želim podijeliti s Vama ide ovako: Većina kozmetičkih kompanija vam ne mora uopće reći postoji li znanstvena opravdanost iza njihovog proizvoda. Naime, "obična“ kozmetika ne mora biti podvrgnuta kliničkim istraživanjima niti biti predmetom ispitivanja regulatornih ustanova, kao što je slučaj sa lijekovima, čije djelovanje i nuspojave zahtijevaju rigorozna ispitivanja. Dijabetičara ili srčanog bolesnika ne zadovoljava high-tech ambalaža niti photoshopirani model u oglasu "Vaša bolest je prošlost!“ (što čak niti NE smije pisati za lijek!);  za svoj novac pacijent očekuje konkretno djelovanje lijeka uz jamstvo neškodljivosti zdravstvenog stručnjaka i najviših državnih zdravstvenih institucija. Kozmetički proizvođači također ne moraju osiguravati detaljne informacije o proizvodu, djelovanju, nuspojavama (a i one su moguće), itd. I tu je glavni razlog naših zabluda, bačenih novaca, skupog razočaranja, bespotrebne krivnje i neispunjenih vizija o besprijekornoj koži Monice Belluci! Suvremena kozmetička znanost je po nekim novim sastojcima bliža lijekovima nego ikada, samo je vrlo bitno znati na čije se znanje možete osloniti kada birate kozmetičkog "prijatelja“. Za neke vrhunske preparate, iza kojega stoje desetljeća kliničkog istraživanja, vrijedi izdvojiti i kunu više. I jednom zauvijek - nema preparata koji će djelovati za manje od 3 tjedna; optimalno je i do 3 mjeseca!

KremaPrava je sreća ukoliko se među njima nađe kvalitetan brand iza kojeg ipak stoji klinička pozadina, farmaceutska ekspertiza i vrhunska tehnologija, ili pak iskrenost i veeeeliki altruizam prema potrošaču i zajednici u kojoj živimo (npr. vodeći organski brandovi) koji nas na recikliranoj ambalaži transparentno informira... A kako biste prestali nasjedati na svakojaka obećanja, moja misija u našem druženju kroz ovu kolumnu jest pomoći vam da se oboružate pravim informacijama, stručnjacima i kriterijima koje morate! imati u traženju savršenog & idealnog kozmetičkog proizvoda. A takvih zaista ima napretek, vjerujte mi!

Do našeg idućeg susreta, želim Vam relaksaciju i uživanje u životu (najvažniji korak za zdravu i lijepu kožu)!

 Prati nas na Viber Public Chatu!