Naravno - skijanje

Skijanje

Proteklog vikenda put me je odveo u Flachau, vrlo lijepo i ugodno austrijsko skijalište.

Iako samo na 2000 m nadmorske visine, 4 dana u kojem su se izmjenjivali sunce i snijeg sa sobom je nosilo i neugodnih -19 stupnjeva… (o tome kako sam u Zagrebu upao u proljeće i novih +15 neki drugi put). Društvo su mi pravili 22 frenda, svi odreda u dobi od 30 do 44 godine… ha, to Vam zasigurno stvara sliku u glavi o tome kako smo se nedolično ponašali, bili više okrenuti „vilijamovkama“ i saunama nego skijanju i boardanju.

Ajmo reći da ste samo donekle u pravu, jer smo se naskijali i više nego dovoljno… ali naravno, ako ste na stazi već u devet u jutro, što ćete drugo nego u 11 sati na kratku okrijepu… i naravno ako skijate skroz do zalaska sunca, morate odmor potražiti u sauni uz ugodno servirani „weissenbier“. Međutim, ne želim da me ovo odvede u nekom drugom pravcu – npr. prema ljepotama austrijskih brežuljaka ili opisu blagodarnih okusa raznih „grappa“. Ne, nego Vas želim podsjetiti na stare potvrđene teze:

  • kGodine čine svoje
  • Prije sezone skijanja obavezno na mjesec dana priprema
  • Lagano zagrijavanje i streching su obavezni u jutro prije prvog spuštanja
  • Ne pretjerujte sa količinom alkohola kada skijate

Na žalost, dragi moji prijatelji, koliko god Vi to ne htjeli čuti, 40 godina života kod većine znači veću kilažu, slabiju kondiciju, neuravnoteženiju mišićnu masu, manje snage. Lokomotorni sustav, ako nije u kontinuiranom treningu, ne može podnijeti opterećenja kao onda kada ste imali 10 ili 15 godina manje, i kada Vam neprospavana noć nije predstavljala problem dan iza. Možda ste ozbiljniji, možda iskusniji, ali vjerujte mi, ne poznajete svoje tijelo i ne obraćate dovoljno pažnju na znakove upozorenja koje Vam šalje. Jer da nije tako, onda Luki ne bi iskočilo koljeno prvi dan, ne bi mu nastradali kolateralni ligamenti i oštetio se menisk. Božićne blagdane ne bi proveo u krevetu. O oporavku koji ga tek čeka ću Vam pisati kada isti završi, za dva mjeseca….

Samo mjesec dana programiranog i kvalitetno osmišljenog treninga, rješava Vas ovakvih problema. Svakodnevni čučnjevi, sklekovi, trbušnjaci, vježbe istezanja, vožnja biciklom, penjanje na Sljeme ipak postanu manji napor od rehabilitacije. Osim svega toga, ako ste već došli na snijeg, ma nemojte biti prvi koji bezglavo jurnu niz padinu, bez barem 5 minuta zagrijavanja… pa zar doma, čim se probudite krećete u sprint ili radite čučanj sa 120 kg opterećenja?... samo par iskoraka, otklona, čučnjeva, malo istezanja stražnje lože i natkoljenice, riješit će Vas nepotrebnih tegoba i opasnosti koje skijanje nosi…

Na kraju, što ste stariji, čašice punjene različitim alkoholnim napitcima, na žalost postaju veće i češće – budite oprezni, skijanje je opasnije od vožnje automobilom, a pravilo kaže: dok piješ ne vozi!

Čestit Božić

Vaš Orlando

 Prati nas na Viber Public Chatu!